GPS + hållare

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
375
8
18
Gävle
Appen Viewranger använder jag. Gröna kartan finns att köpa i appen. Jag är riktigt nöjd med den lösningen.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Är det möjligt att ladda ned en app som innehåller skoterleder för dalarna? Min tanke var om man köper en gpshållare samt skyddsväska så kanske man kan ha sin iphone 7 i den?

Tänkte ha denna hållare plus väska:
http://www.chillyoptions.com/sv/snoskoter/gps/arctic-cat.html

En vanlig garmin kostar ju skjortan. :)
Iphone som gps på skotern är enbart rackel. Glapp i laddarsladden, tål inte kyla utan att fucka upp totalt, svåra att knappra på när den är i väskan osv osv

Försök hitta en beggad montana om du tycker det är för dyrt med en ny + mc-fäste. Då är det bara snäppa i gps'n i fästet så sitter den stabilt och inget rackel med glapp osv. Tar 1 sek sen att få lös och stoppa i fickan. Tål vatten, kyla, vibrationer.
 

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
375
8
18
Gävle
Ursäkta. Den heter tydligen bara Sverige med olika uppdelningar. Är det bara dalarna du är intresserad av så kan du köpa bara dom sektionerna. Angående fodral så hade jag satsat på någon superruggad variant som tillåter laddning från wish eller ebay.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag skulle då inte alls förlita mig på en telefon, iaf inte om det är minusgrader vilket det tenderar att vara när man kör skoter på vintern. ;)
En gammal Montana 600 fungerar alldeles ypperligt och med strömförsörjning via fästet så slipper man rackla med USBkontakter som dessutom riskerar att bryta sönder nåt i telefonen om det bryter i stelfrusna kablar.