är det värt att köra med powercommander?

lindqvist97

Medlem
1 okt 2017
48
6
8
Lycksele
har fått olika svar tänkte höra vad alla tycker, ska trimma min pro lite grann blir ny topp, nytt rör,nya reeds, nya kolvar och variator delar frågan är om det behövs power commander för att få den att gå bra? sedan vilken man ska välja den som du bara justerar bensin eller den som kontrollerar tändningen också
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Ska du byta till topp och pipa som ger något är det snarare ett måste med en pc5a om du ska få ut något av det och hålla på en pro.

Vad ska du byta till?

Den med tänd justering har jag dålig erfarenhet av, gav upp efter några varmkörningar och började tända bara vartannat varv(och nej inget var felkopplat). Vet av ett gäng till med samma problem, verkar dock fungera bättre på axys.

Den utan tänd justering fungerar väldigt bra och är enkel att använda:)
 

lindqvist97

Medlem
1 okt 2017
48
6
8
Lycksele
Blir en spi pipa sen förmodligen en par topp eller rktek.

Jo kändes nästan som ett måste att ha pc5 om de ska hålla, märkligt att den gav upp så snabbt, jo hörde att den med bara bensin skulle vara enkel att använda:)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Vilken årsmodell gäller det? Skulle nog säga att det beror rätt mycket på vilken årsmodell det är.
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
Jag har en 13 och en pc5 som mappar bränslet. Fungerar bra, vill man ha det där lilla extra kan man sätta en mapswitch och ha en snålmapp samt en safemapp.