v-kitt summit t3

skee81

Medlem
10 nov 2016
14
4
3
Skogen
tjena! går och funderar på att skaffa ett v-kitt till min t3a 154. Har hört från olika håll att det inte är värt pengarna eftersom att variatorerna är så pass bra orginal, stämmer detta eller är det någon som kört med vkitt och märkt stor skillnad?:bigsmile:
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Jag är i samma läge så det skulle vara intressant att få lite input. Det jag lyckats läsa mig till är att de kan må bra av en 42/40 Helix, starkare fjäder i sekundären och eventuellt ett sånt där QRS-lager för att få dem att mata på bättre och få bättre backshift. (Så dessa delar är jag på jakt efter om någon har det liggandes. QRS-lager är redan beställt.)

Appropå helixar och variatorkit. Till sambons summit köpte jag ett beggat Speedtech v-kit till (fick lite diffus info innan köp av förra ägaren då han även skrev Dynamo Joe så jag trodde det var ett sånt men någon sån info finns inte på delarna i allafall). Jag hittar inte så mycket info om det mer än att det är en 4x7 helix samt SP-MTN-1 ramper. Någon som vet något mer om detta? Är helixen en sån med fler vinklar eller är den rak?
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Jag hade en Fr 154 2014 med Speedtech variarorkit. Det var bättre än orginal. Nu har jag en T3 154 o jag tycker att den lirar riktigt bra orginal. Jag har svårt att tro att det finns så mycket mer att hämta där.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
616
11
18
Jag tycker det enda som behövs på T3 är ett steg hårdare sek fjäder. Jag kör med Green sek fjäder men då har jag 174an. Dom kortare behöver inte lika hård fjäder.