+ Svara på ämne
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7
Resultat 61 till 70 av 70

Ämne: Axys ProRmk155 - Turbosnigeln

Insane sledder Boost IIIs avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Skoter/ATV
    Tc 1000/Et 340

Sv: Axys ProRmk155 - Turbosnigeln

Toppen blir intressant att höra hur motorn beter sig på samma ladd som du kör nu.
    Hur många timmar har den gått nu för du kör hårt så man blir impad över att den håller så bra.
    If it aint a cat....Its a dog!

PRO sledder Davajns avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

12 kördagar á 50mil. Timmar vet jag inte.

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Nov 2015
    Skoter/ATV
    SWB Assault 800 Rev2

50mil, 35L/3mil = 583L

Då är ju en stock maskin inkörd för läääänge sendan

Reg.datum
    Feb 2009
    Skoter/ATV
    Tc 1000/Et 340

Citat Ursprungligen postat av Davajn Visa inlägg
    12 kördagar á 50mil. Timmar vet jag inte.
    Du borde hålla koll på timmarna för milen spelar ingen roll på en djupsnögrävarmaskin med den körning du gör. Köp en typ Biltema timräknare.
    Byt kolvar vid ca 50 tim om du vill vara på säkra sidan och 100 tim på osäkra sidan.
    Vilken fart på mattan blir de i genomsnitt jag menar verklig gps fart är nog runt 15-20 knyck men mattan snurrar nog tredubbla farten.
    Räknar man på gps fart a 20 knyck gånger 25 tim så blir de 50 mil så den kan ha gått ca 25 tim nu.

Insane sledder askers avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Skoter/ATV
    AXYS RMK SKS 800 146", Snotric SC20,

Citat Ursprungligen postat av Boost III Visa inlägg
    Du borde hålla koll på timmarna för milen spelar ingen roll på en djupsnögrävarmaskin med den körning du gör. Köp en typ Biltema timräknare.
    Byt kolvar vid ca 50 tim om du vill vara på säkra sidan och 100 tim på osäkra sidan.
    Vilken fart på mattan blir de i genomsnitt jag menar verklig gps fart är nog runt 15-20 knyck men mattan snurrar nog tredubbla farten.
    Räknar man på gps fart a 20 knyck gånger 25 tim så blir de 50 mil så den kan ha gått ca 25 tim nu.
    Det sitter en timräknare så fint på dessa maskiner så något extra behövs inte..
    Sen räknar du väldigt fel på timmar och snitthastighet.
    Ett bra snitt som jag sett på flera lössnömaskiner är ca 100h och 300mil, vilket ger en snitthastighet på hela 3km/h på mattan... blir givetvis högre snitt om man snurrar mindre på huvudet och bara kör istället
    En stock maskin snurrar mattan ungefär 60-70km/h. Med turbo 60-100km/h beroende på hur länge man håller in volymreglaget.
    Jag skulle säga att 100timmar är inget problem för kolvarna med turbo, eller att man byter varje sommar.
    "PRO RMK - Det ska inte gå!"
    Bilder -> http://asker.imgur.com/

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Dec 2008

Citat Ursprungligen postat av asker Visa inlägg
    Det sitter en timräknare så fint på dessa maskiner så något extra behövs inte..
    Sen räknar du väldigt fel på timmar och snitthastighet.
    Ett bra snitt som jag sett på flera lössnömaskiner är ca 100h och 300mil, vilket ger en snitthastighet på hela 3km/h på mattan... blir givetvis högre snitt om man snurrar mindre på huvudet och bara kör istället
    En stock maskin snurrar mattan ungefär 60-70km/h. Med turbo 60-100km/h beroende på hur länge man håller in volymreglaget.
    Jag skulle säga att 100timmar är inget problem för kolvarna med turbo, eller att man byter varje sommar.
    Räknefel sa du.... 300 mil och 100 timmar blir väl ändå 30 km/h i snitt??

Insane sledder askers avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Skoter/ATV
    AXYS RMK SKS 800 146", Snotric SC20,

Citat Ursprungligen postat av 600 cfi Visa inlägg
    Räknefel sa du.... 300 mil och 100 timmar blir väl ändå 30 km/h i snitt??
    Ja se på fan men då var det ett väldigt högt snitt, med tanke på hur mycket dessa maskiner står på tomgång och snigelfart, fast det är ju mattan som snurrar så det måste nog stämma ändå på något vis
    "PRO RMK - Det ska inte gå!"
    Bilder -> http://asker.imgur.com/

Reg.datum
    Feb 2009
    Skoter/ATV
    Tc 1000/Et 340

Då gissade jag rätt bra med snittfart 15-25 knyck a 100 tim = max 250 mil. Jag skulle absolut inte överskrida 100 tim med turbo om den nu håller så länge. Har man kommit 100 tim med såhär hård körning med turbo på tvåtaktare så ska man vara glad. Livslängden är såklart relaterat till hur högt laddtryck man kör.

PRO sledder Davajns avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Självklart tätar man ju till serviceintervallen. Samt vet jag att milen säger ingenting på en djupsnömaskin. Vi parkerar oftast så nära där vi ska köra som möjligt sedan blir det mer eller mindre fullt ös.
    Har tänkt koppla in den till DW i veckan och se loggen på hur jag kört % fullgas osv. Om jag nu inte kan få fram de via bullydogen... hömm!

Men kan återkoppla med lite andra roliga saker. Ett länge efterlängtat paket från Zollinger i staterna har äntligen kommit. Bara 3 månaders leveranstid pga satans värdelösa USPS. Paketet såg ut som skit för övrigt. Bara tur att alla delar var intakta och framförallt var kvar!

Detta är nog den mest gedigna och stöddigaste framvagn jag varit med om. Helt vansinnigt vad överbyggd den är. Inte undra på varför alla hillclimbers "over there" använder dessa.
    Samt kunde man ju inte hålla sig för lite bling bling i blå anodiserat

Imorgon skickas primären på balansering. 1066 gram väger org prylarna (lock, bultar, primärbult, viktpinnar och fjäder). Nu med titanprylarna så 613gram!!! -453gram roterande massa på veven. Nästan ett halvt kilo kapat på vevaxeln!!!
    Nu kanske inte själva primärbulten gör så mycket för den roterande massan då den är centrerad. Men i övrigt så.
    P85 utan fjäder och vikter = 3.72kg

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Aug 2012
    Skoter/ATV
    Polaris Pro Rmk 2013

Blir spännande att se vad du säger om en lättat primär. De flesta skotrar jag har testat och hållit på med har absolut inte gillat att man lättar primären. Men kan bli annars med turbo Dom har velat ha mycket massa att jobba med. Många håller ju på att plocka bort balansplattan på arcticcen t ex. Detta anser jag dock bara försämrar. Du får den inte lika fin i gången och inte heller i närheten samma tryck i variatorerna. Men blir kul att höra vad du säger

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Polaris Axys SKS 800 -16
    Av Kobee i forum Säljes - Skoter/ATV
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 05:58
  2. Variatorrem Axys
    Av Kobee i forum Polaris
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-01-10, 14:15
  3. Pro rmk axys
    Av Lindkvist i forum Polaris