+ Svara på ämne
Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8
Resultat 71 till 77 av 77

Ämne: Axys ProRmk155 - Turbosnigeln

Semi PRO sledder rmk700_05s avatar
    Reg.datum
    Oct 2006

Sv: Axys ProRmk155 - Turbosnigeln

hur håller mattan med kam modden tillsammans med turbo?
    Pro Rmk Le -14

PRO sledder Davajns avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Faktiskt så håller kammarna otroligt bra. Har fått skador på några sidokammar, av förklarliga skäl... Men mittenkammarna är helt intakta!

Varit i Saxnäs i helgen och pumpat puder. Oh herrejåmala vad snö det var där!!!

Hardcore sledder Undies avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Skoter/ATV
    Ski-doo Summit X 800r -09. Lynx Rave 800 -05, Yamaha Phazer RTX -11

Gissar att det är vänster sida kammarna blivit skadade på =)
    Verkar gå riktigt bra dendär =)

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Uppdaterar med lite bilder.

Framvagnen vart smutt som bara den. Lyckats köra in i ett helt osynligt(snötäckt) sidoräcke(stål) så skotern slog 360 å volta. En pytteliten skråma på övre a-armen men annars ingenting. Styret slogs sönder förvisso men inget i a-armar, spindlar eller bulken. Vilket är heeelt jävla galet. Trodde de var skrot av maskin.

Fått lite prylar från tokarna på YB Engineering. Detta ska bli porr! -0.8 i kompression och lite förfinade förbränningsrum ska nog göra att denna maskin börjar röra på sig vid 15-16psi

Mtigersports Hyperion. Sjukt jävla grym hjälmlampa med gopro fäste!!! Mörkerkörning är sjukt kul för övrigt

Styrt upp en Peli Case 1010 som jag kardborrat fast för bullydogen.

Lite snöbilder från hemmavid, Saxnäs och Arjeplog.

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

50H(46h/63mil) service påbörjad. Grundlig genomgång då jag haft lite problem att den tjuvar luft någonstans. Tomgången har varit lite hög.
    Samt kunde jag ta en ordentligt titt på kolvar, cylindrar när man ändå byter toppen.

Oljesöl vid packboxen. Ska rengöra och kolla efter en helg hur mycket det blir. Antar övertrycket i vevhuset gör sitt här. Packboxen såg dock bra ut.

Oljesöl från turbon. Läkte lite från en bult som håller avgashuset. Har dragit åt alla 4 lite hårdare. Skall nog vara åtgärdat.

Här har vi orsaken till tjuvluft på tomgång. Dels har jag monterat pluggarna till org spridarhål fel. Dom ska vara andra vägen samt ska det vara o-ringar på. Bara ge sig själv en käftsmäll å göra om, gör rätt!

Maskinen äter avgasdonuts... Undra varför?!

Kolvarna å cyllarna är alltså oförskämt jävla fräscha. Alltså jag kommer fasiken inte byta kolvarna. Nu har jag bara känt hur glappet är på dom i loppen. Men det är inte mer än när maskinen var ny.

Jag tror helt enkelt konstruktionen med spridarna före reedsen samt lite övertryck i vevhuset gör underverk för smörjning å kylning till allt av rörliga delar.

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Liten uppdatering på vad som har skett.

Bytt tps på garanti. Visade sig att den hade på tok för höga värden och klarade aldrig gå under 4.42V på fullgas när basvärdet var på 0.700v. = kaputt.

Har också monterat på toppen från YB Engineering. Har inte rört laddtrycket eller något och jag drar exakt samma varv som tidigare och den känns fortfarande lika rapp. Det känns som en jävligt stor fördel!
    Var rädd man skulle få lite tappad grundeffekt i motorn. Och det verkar ju som det är försumbart!

Varit å kört Ride and seek i Arjeplog, som gick jävlat rakt åt helvete. Sprängde två remmar när jag bromsa ner nosen vid "rulleklättring" över hinder. Första remmen slet den av och andra sprängdes...

Kompisen min knep första platsen mycket välförtjänt!. Låg på tredje plats och jaga han inför femte kontrollen då sista remmen for. Så det kändes lite surt.

Första remmen for innan kontroll 2 å då låg jag väl på 40:e plats. Så körde upp mig rätt rejält mellan 2:a å 4:e.

Så nu i veckan blir det å kolla över variatorerna då det inte alls lirat lika bra iår som ifjol. Då körde jag ~200mil på en rem med likadan setup.

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Var inte nöjd med förra helgens resultat.

Visade sig att jag blåst motorkuddarna å knäckt ett motorstag. Därav maskin käkat remm som en tok nu på sistone. Dåligt underhåll av mig tyvärr... Blir pro-ride kuddar på garanti.
    Kan de hända att motorns ökad effekt gör att org kuddarna ej pallar trycket... :P

Så nu for jag tillbaka till Arjeplog för revansch under lite mer lugna premisser

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Variatorrem Axys
    Av Kobee i forum Polaris
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2018-01-22, 10:58
  2. Polaris Axys SKS 800 -16
    Av Kobee i forum Säljes - Skoter/ATV
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 05:58
  3. Pro rmk axys
    Av Lindkvist i forum Polaris