+ Svara på ämne
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 70

Ämne: Axys ProRmk155 - Turbosnigeln

PRO sledder Davajns avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Sv: Axys ProRmk155 - Turbosnigeln

Verkar som forumbilder.se ligger nere just nu. Och det är dom jag använder mig för alla bilder. Så därför de är lite dött på bilder i tråden just nu!

En tank räcker väl ungefär 2.5-4h beroende på hur bra körning de är. Effekt vill ha mat kallas det

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Naken

Påklädd med kostym från GoldGraphics i Åre!
    Sjukt bra klister på deras wraps måste jag säga. Samt är dekalerna lämpligt tjocka så dom ger nog bra slitskydd

Insane sledder Boost IIIs avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Skoter/ATV
    Tc 1000/Et 340

Gillar turbosnigeln skarpt
    If it aint a cat....Its a dog!

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Har hunnit en sväng till Hemavan och en sväng till Arvidsjaur och kört lite. Nu är jag mycket nöjd med hur skotern beter sig i snön. Bra klös och kliver upp som en gud på snön.

Trodde jag skulle förlora lite förmåga att kliva upp på snö samt förflytta vikten med denna Kmod boggi. Men på första punkten angående kliva upp på snön så är den BÄTTRE än stock boggin.
    Den är nästan lite aggressiv på kasta sig upp på snön. Org boggin var lite mer mjuk å harmonisk. Den här kan bli lite som en raket ibland. Dock måste jag styva upp bakdämparen så lite av det avhjälps nog.

Och angående förflytta vikten så känns den varken sämre eller bättre än stock, vilket är ett väldigt bra betyg.

Men största fördelen som jag ser som en kraftig bonus. Det är att skotern nu går som en Cadillac på leden. Den sväljer allt utan att sparka mig i arslet. Det ska väldigt mycket till innan man ställer sig upp på led nu å kör.
    Samt verkar den ALLTID ha perfekt skidtryck av nån konstig anledning. Fastän det guppar å är dålig led så har jag hela tiden jämn å fin styrförmåga. Det är en väldigt konstig känsla först när man är van hur org boggin beter sig.

Samt har jag provat lite "turbobackar" å klättrar med boggin kopplad på 3e(av 4) steget. Det märks verkligen skillnad på hur benägen den är att hålla nere skidorna.
    Normalt sett i riktigt branta backar har jag dragit över. Nu är det kontrollerbart.

När man har boggin på steg1 är den grymt lekfull. Man drar vändningar runt en femöring som ingenting och känns otroligt poppig upp på snön.
    Jag har också lite olika inställningar hur jag kan montera dämpare så jag får den mer eller mindre lekfull(hillclimb läge).

40mil avverkat hittills och det blir väldigt många korta turer. Så det är svårt å få upp några miltal
    Som referens hade jag förbrukat en dag över 35L bensin på 3mils körning i Hemavan. Maskinen är som ett monster nu när man börja skruva upp laddet successivt! Den drar monstruöst med soppa därefter. Dock är den väldigt fett mappad på tomgång/låga varv/belastning. Det ska ordnas till.

Väääldigt sugen på slå till på en lågkompstopp(~11;1). Några som säger att man tappar nästan inge respons... Nyligt blev en liknande skoter dynokörd å han bottna bänken på 247hk. Troligen runt 260-265hk på peak varvtal.
    Det är väl troligen 60hk upp mot för vad jag nu kör, och jag tycker maskinen nu är ett monster...

Gott nytt år på er!

Nu kommer lite bilder å yooootuuube klipp med bloopers å diverse.

PRO sledder tonyjgetbs avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Skoter/ATV
    polaris switchback 600 -2005
    Finns det verkligen en boggie som sväljer lederna som dom är nu i Arvidsjaur 😅

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
    Polaris switchback 600 ves -05
    Yamaha sx 700 -97
    Polaris xlt-94
    Polaris indy light GT 340 -96
    Skidoo Blizzard 550 -81
    Skidoo TNT 340 -75
    Yamaha SM -73

Rookie sledder
    Reg.datum
    Dec 2017

Vilka top 3 mod rekommenderar du för vanliga dödliga människor??

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Tony japp!

Blobb : nödlina, gps och lavinsändare.

Utöver det: få till körställningen. Sänk styret, på med en mer slimmad dyna och rejälare frontbåge (Asker) samt modifiera fotholkarna.

Sen om man har lite mer peng. Pipa å bullydog samt nå väskor.

Ett litet sneakpeek på vad som komma skall! YB engineering har styrt upp custom förbränningsrum åt mig. 11 i komp(-0.7 från oem), ca 1.25mm squish/42% area.
    Avklippt hemisfäriska rum med lite mer vertikala väggar. Mer effektiv förbränning samt mycket bättre spikresistans.

Ska förhoppningsvis ge mig möjlighet att skruva upp trycket rejält.
    Tanken är att bottna org bränslepump till å börja med.
    Har också sett på en lösning att byta ut org pumpen mot en wallbro 255. Org ger ca 90l/h om jag läst på mig rätt.

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

Var å körde av mig lite i helgen. Ändå rätt mysig körning bitvis måste jag säga

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Nov 2015
    Skoter/ATV
    SWB Assault 800 Rev2

Grymt med fina förbränningsrum från YB! Ska bli intressant och se vad du känner för skillnad.
    I vad för topp sätter du förbränningsrummen, moddad originaltopp?

Reg.datum
    Dec 2012
    Skoter/ATV
    Parfymbob

I en moddad org topp ja. Försöker hitta en jag kan köpa lös då jag inte är så sugen å modifiera min egen.

Dom hinner ej få den skickad tillbaka åt mig inom en vecka och jag kör skoter varje helg.

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Polaris Axys SKS 800 -16
    Av Kobee i forum Säljes - Skoter/ATV
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 05:58
  2. Variatorrem Axys
    Av Kobee i forum Polaris
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-01-10, 14:15
  3. Pro rmk axys
    Av Lindkvist i forum Polaris