Fiskeskoter

Fiskenörd

Prospect sledder
13 nov 2017
2
0
0
Skulle behöva en fiskemaskin som jag inte förlorar så mycket pengar på och gärna lättsåld.. Spelar egentligen ingen roll i vilken prisklass men tänker mig att bör lägga 30-40k för att inte få en för gammal maskin, vill inte meka:wondering:

Kommer mest att köra från hus till sjön där jag lägger mycket tid på vintern (en dryg kilometer, men mycket uppför haha) Tar väl cirka 20-25 minuter att gå i relativt högt tempo med packning.
Blir 100m körning efter vägen vilket jag vet är olovligt men så kort borde ju inte vara någon fara, sen blir det körning på en skogsväg man kan likna med skoterled och sedan ut på sjön.
Ingen krav på packmöjligheter på skotern men det är såklart ingen nackdel.
Eventuellt kommer jag sälja skotern igen efter vintern och hur mycket jag kommer använda den beror på jobb men låt säga att jag kommer åka på fisketur iallafall ett tjugotal gånger med den samt eventuellt någon dagsutflykt till närliggande stuga efter led.
Jag kommer alltså inte äns köra 10 mil förmodligen haha, kanske låter onödigt men jag skulle ändå uppskatta en skoter då jag tycker det är ganska roligt, även då det inte är någon värstingmaskin :)

OBS, behöver inte nödvändigtvis vara långbandare eller ledskoter.. bra med så allround som möjligt ifall man får infall och vill hitta på annat med skotern, har ju ändå så kort sträcka till sjön så det kan väl inte spela någon roll?
Bensinsnål är alltid bra.. men lär ju inte bli många mil så det kvittar väl egentligen också..
 
Last edited:

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Yamaha Venture 480tf (lång smalbandare)
Yamaha Mountain Max 700 2000-2002 (crossover maskin)
Yamaha Viking (arbetsmaskin/bredbandare)

Polaris Widetrak (bredbands touring)
SKS 700 2001-2002 (crossover)

Lynx 5900 (arbetsmaskin/bredband)


Finns säkert ännu fler. Men dessa ligger relativt lågt i pris och brukar vara lättsålda när man vill sälja.
Komforten är inte den bästa men det fungerar.
 

Fiskenörd

Prospect sledder
13 nov 2017
2
0
0
Yamaha Venture 480tf (lång smalbandare)
Yamaha Mountain Max 700 2000-2002 (crossover maskin)
Yamaha Viking (arbetsmaskin/bredbandare)

Polaris Widetrak (bredbands touring)
SKS 700 2001-2002 (crossover)

Lynx 5900 (arbetsmaskin/bredband)


Finns säkert ännu fler. Men dessa ligger relativt lågt i pris och brukar vara lättsålda när man vill sälja.
Komforten är inte den bästa men det fungerar.
Hittat en Lynx 5900 från 2001 som gått drygt 1000 mil, vad bör man ge för en sån?
Tyckte den såg intressant ut, hittade även massa från 90-talet med men njaee..
Hittade en Yamaha Mountain max 700, också från 2001 som gått lite till.. båda kostade mellan 20-25k
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
5900 eller Viking, så får du tillbaka pengarna om du sköter den väl. Fint med fläktkylt om det skulle vara blankis på sjön.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Men alla 5:9or är inte fläktkylda kanske ska påpekas. 5900fc är den man ska leta efter om det ska vara fläktkylt, vilket inte alls är en dum tanke.