Axys & Proride delar: Lättad P85 primär, Tied sekundär, Framvagn, TKI beltdrive

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Har fått över lite prylar som jag tänkte kränga.

P85 primärvariator från en pro-ride som är dynamiskt balanserad med det lättade locket.
Locket i sig agerar som en fläkt, så man får riktigt bra skjuts på luften nere vid remmen.
Den har inte gått många mil så den är i bra skick!
Kan säljas med vikter.
Pris: 3000:-




Komplett Team Tied sekundärvariator som är genomgången och i bra skick! Passar Axys & Pro-ride. Kanske fler polarismodeller som haft TSS04 nu när jag tänker efter.
Tror att helixen har 70/57 & 70/59. Motsvarar typ en pro-ride helix.
Pris: 2900:-




Alternative Impact framvagn som är justerbar mellan ~38-40"
Fördelen med denna framvagn är att man har uniballs som har möjlighet ge vika vid träff på skida eller spindel. Så det är enkelt att byta ut utifall att en olycka sker i fält!

Undre a-armarna är i "heavy duty" versionen som består av SSAB's Docol R8 rör. Lätta, men tåler samtidigt mer än chromoly rör.

Ena nedre a-armen fick en smäll tidigt förra säsongen och gav en liten bula. Dock är armen rak och jag körde hela säsongen på den utan problem. Bara gasa vidare!

Stötdämparinfästningen på nedre armarna är för M10 bult.

Delrin bussningar istället för org plast som glappar som en påse skit.

A-armarna är lackad i slag/stöttålig färg. Inte en skada på lacken efter en hel säsongs åkning i ris, stubb, sten m.m!
Ha överseende att dom är lite smutsiga på bilderna dock... Latheten skiner igenom ;)

Det som följer med är:
2x Nedre a-armar med delrin bussningar
2x Övre a-armar med delrin bussningar
2x 5/8" nedre uniballs och låsmuttrar
4x titanium nedre uniball bussningar
2x 1/2" övre uniballs med låsmuttrar
2x titanium övre uniball bussningar
2x titanium övre uniball pinnbultar
4x 12mm nylon muttrar
En drös med reserv uniballs. komplett både övre och undre i chromoly. Säkert ~1500kr i bara reservdelar.
Sjukt bra framvagn som tåler kniven å lite till!

Pris: 4500:-





TKI Cnc Beltdrive för 2.6/Pro Rmk modeller.
Perfekt för den som vill ändra utväxlingen om man kör en matta som går tyngre i snön, typ talon.
Allting i mycket bra skick.
Finns lite olika alternativ på drev beroende vilken utväxling man vill ha.
Ny rem

Pris: 5500:-




Går att nås på 070-5829569

// David A