Sladdat 2017-18

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Alltid lika hjälpsamme Leif B har sladdat med mig idag, 59 km
Stugan, kraftlinorna mot Boden och Sunderbyn, Korsmyran, Börsttjärn samt vårat mot Gruvberget
Leden mellan kraftlednigskorset och gränsen mot Boden var riktigt besvärlig, sladdade den för 1 vecka sedan, av det syntes nada idag men fullt av spår som inte gick där leden är vilket resulterade att R1:an försvann under snön några ggr, där har vi jobb med uppmärkning till sommaren
Skulle vara mycket värdefullt om någon som bara är ute och "tomkör" skulle såga/bryta av kvistar som hänger över leden lite här och där

[img=http://www.forumbilder.se/H5KS8/20180110-111358-1.jpg]
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har märkt upp leden "vårt kraftlinekors" och leden mot Boden ca 4,5 km och ca 50 plogpinnar, på de flesta ställen vet jag var leden går men efter all snö som kommit blev det en del detektivarbete för att hitta igen den. Där det fanns en öppen markyta var det djupplöjt kors och tvärs
Efter uppmärkningen så hem och hämta Snowmovern och försöka få till det någorlunda
Som tur var så hade plöjarna bara hittat delar av Vattenfalls gamla serviceväg så där gick det fint att få till det
När jag ändå var igång så tog jag Korsmyran också
Till sommaren har vi jobb med att borra/spetta ner plogpinnarna i marken, dom borde finnas ungefär där dom är nu