Byta olja kedjehus/växellåda et 340

Johan.j92

Rookie sledder
2 dec 2017
6
0
0
Fagersta
Hej!
Har inhandlat mig en et 340p 86
Som är tänkt till lite fisketuren och sådär
Den funkar fint i motorn och allt verkar funka på den men tänkte serva den och funderar på kedjehuset/ växellåda, hittar en plugg uppe på huset som borde vara påfyllning men det verkar inte finnas någon nivå eller botten plugg.
Är det någon som vet ? Eller vet hur mycket olja det ska vara ?

Skulle helst vilja få tag i en servicebok/verkstadsbok.

Mvh Johan
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Om du letar LÅÅÅÅNGT bak i forumet så tror jag det skall finnas en av mig inscannad instruktionsbok utlagd... Men nu börjar det vara 15 år sedan så den kan ha gått förlorad i någon serveruppgradering. :)

Annars sitter nog pluggen på insidan av huset, in mot drivaxeln/mattunneln. Vanlig motorolja, 2,5dl vill jag minnas (kan minnas fel).


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Johan.j92

Rookie sledder
2 dec 2017
6
0
0
Fagersta
Tack för tipsen! :) ska leta mig genom sidorna och hoppas på det bästa :)
Ska kolla lite noggrannare efter bottenplugg men tycker jag har letat, kan det vara så att de inte finns nivå och bottenplugg ?
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Nivåpluggen är en stjärnskruv som du ser om du tittar igenom fotplattan nedanför bräslenivåslangen.
 

Johan.j92

Rookie sledder
2 dec 2017
6
0
0
Fagersta
har kollat in där och det fanns ingen skruv därimot hitta jag en stjärnskruv långt ner på framsidan av kedjehuset kan det vara den ?

Mvh Johan
 

Johan.j92

Rookie sledder
2 dec 2017
6
0
0
Fagersta
Mitt kedjehus ser ej ut som p� spr�ngskiss, jag har den med backv�xel, men hittar ej n�gon spr�ngskiss p� den jag har