Lynx 2019

Boondocksaint

Välkänd medlem
1 apr 2017
156
30
28
Norrbotten
Ska vi tro releasen blir om ca två månader enligt tradition? :blink1:
BRP On Tour borde vara i närtid av att lägga ut sina planerade stopp för 2018.

Hade varit intressant om Xtrimen gick att få med utförandet av knappar och annat krimskrams bort från styret och ner på panelen. Inte bara är det smidigare att slippa dessa på styret utan är också enklare att hantera när de är placerade som DS segmenten.
Hoppas också Lynx kör med LED belysning som är väl fungerande i likhet med halogen. Också att "dimjusen"/"tänderna" letar sig tillbaka i någon form. Hade vart trevligt på Radien :)
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Jag önskar en 850 3900 ds med vanlig bandtunnel. Behöver dra pulka 2-3 ggr per år och frun skulle inte gilla min nya skoter om hon tvingades åka skidor bakom.
Går att montera dragbåge från 3700 så det är inga problem :)
 

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
En fågel viskade i mitt öra om att det kommer en ny 600 motor 2019.

Dock ingen ren 650 motor som jag förstod det. Kan vara så att 600 motorn anpassas för att passa i nya chassiet samt att de slopar fettsmorda lager som de gjort med 850 motorn. Den som lever får se, de svenska handlarna ska bort i slutet av februari för visning.
 

3r5k3n

Välkänd medlem
6 nov 2010
177
8
18
Örnsköldsvik
En fågel viskade i mitt öra om att det kommer en ny 600 motor 2019.

Dock ingen ren 650 motor som jag förstod det. Kan vara så att 600 motorn anpassas för att passa i nya chassiet samt att de slopar fettsmorda lager som de gjort med 850 motorn. Den som lever får se, de svenska handlarna ska bort i slutet av februari för visning.
Du vet att brp har redan presenterat nya 600 R e-tec. Så din fågel ligger lite efter
 

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
Nu kvittrade min fågel om vad som skulle komma i Lynx 2019 som denna tråd handlar om. Om jag vill veta något om Ski-Doo så hade jag tittat i sådana trådar.

Så sluta skit på min fågel, han är viktig för mig...och på vilket sätt förde era inlägg diskussionen om Lynx 2019 framåt?
 

3r5k3n

Välkänd medlem
6 nov 2010
177
8
18
Örnsköldsvik
Nu kvittrade min fågel om vad som skulle komma i Lynx 2019 som denna tråd handlar om. Om jag vill veta något om Ski-Doo så hade jag tittat i sådana trådar.

Så sluta skit på min fågel, han är viktig för mig...och på vilket sätt förde era inlägg diskussionen om Lynx 2019 framåt?
Menar bara att det inte är så många frågetecken om hur nya 600an blir och nya 600an har fortfarande fettsmorda lager
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Menar bara att det inte är så många frågetecken om hur nya 600an blir och nya 600an har fortfarande fettsmorda lager
Det är många som tror 600R e-tec är en förkrympt 850 E-tec men är en hel del som skiljer dom åt mer än kubiken. Har inte delad vevaxel bla.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Nu kvittrade min fågel om vad som skulle komma i Lynx 2019 som denna tråd handlar om. Om jag vill veta något om Ski-Doo så hade jag tittat i sådana trådar.

Så sluta skit på min fågel, han är viktig för mig...och på vilket sätt förde era inlägg diskussionen om Lynx 2019 framåt?
Det var ditt inlägg om spekulationer om en ny 600. Trodde det var självklart för dom flesta att Lynx och Ski-doo använder samma motorer. Kommer det en ny 600 till Ski-doo så kommer den till Lynx, behövs inga fåglar för att räkna ut det.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Menar bara att det inte är så många frågetecken om hur nya 600an blir och nya 600an har fortfarande fettsmorda lager


Gäller inte det bara 600rs etec som kom i racemaskinerna.

Vanliga 600 motorn har jag sett kommit men har inte sett specs på den
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Gäller inte det bara 600rs etec som kom i racemaskinerna.

Vanliga 600 motorn har jag sett kommit men har inte sett specs på den
Det kan stämma faktiskt, man blandar ihop motorerna gamla 600 H.O E-tec, Nya 600R E-tec och nya race motorn 600RS E-tec.
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Nya motorn har fettade lager och inga boost injectors som 850
Det måste finnas en orsak att den inte har det? Svaret är att det ej behövs vid en effekt på 125HP allt enligt Rotax själva.

Vem har egentligen bytt lager på en 600 H.O e-tec motor eller fettat dom?
 
Last edited:

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Vad jag har förstått så är enda skillnaden mellan konsument 600R och tävlings 600R att det sitter booster injektorer a´la 850 på tävlingsmotorn. I drivlinan skiljer det en hel del som vanligt.
 

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Går att montera dragbåge från 3700 så det är inga problem :)
Någon som gjort det?
Jag bland annat.
Fast jag använde mig av dragbågen till summit 165” och drog den lika långt bakom chassit som en vanlig dragbåge sitter.
Mattan och bågen är numera nästintill jäms med varandra så det finns ingen risk att mattan tar i den som folk tror borde bli ett bekymmer.
Den sitter även bultad på fler ställen än 3700ans båge gör, dock genom samma nithål som originalbågen sitter i, med den just nämnda under för ytterligare förstärkning.
Går även att köra med originalstänklappen (osthyveln) om man vill, men jag har valt att plocka bort den då jag tycker den försämrar backegenskaperna för mycket dom gånger man behöver backa en meter eller två när man är i pudret och surfar 👍
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Det måste finnas en orsak att den inte har det? Svaret är att det ej behövs vid en effekt på 125HP allt enligt Rotax själva.

Vem har egentligen bytt lager på en 600 H.O e-tec motor eller fettat dom?
Det är många det. Även på 550 f på 60 hk. Fettade lager är som en tidsinställd bomb