Lynx 2019

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
Byggde en re3900 med shot och tillbehör för 5000 landade på 174900 ganska brant för en skoter.
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Ja verkligen dyrt och för en 2 taktare där motorn inte ens kostar hälften mot en 4 taksmotor typ sidewinderns
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Storsäljaren blir inte av dvs Xtrim RE 900 ace turbo. Skotern som nästan alla efterfrågar blir inte av....vilken besvikelse
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Bara jag som tycker Lynx är värdelösa på att beskriva vad som är nytt och vad som skiljer mellan modellerna? När jänkarna slår på stora trumman så överhypar de sina produkter men man får iaf veta lite mer matnyttigt än vad Lynx marknadsavdelning lyckas med.
Haha, ja det hade inte skadat med en funktion för att jämföra två/flera modeller bredvid varandra. Inte mycket som skiljer mellan BD RE och Xterrain RE. Några småsaker är det men få som inte är valbara.
 

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
Nog ser nya Ranger Pro ut som ett fint koncept, dock inte så stor skillnad mot tidigare modell att jag byter min 2016 600 Etec mot en ny för minst 50 000,- i mellan. Säkert är nya 600 motorn rappare i gasen, men på en Ranger behöver man inte det på samma sätt med tanke hur den är drevad för smygkörning.
 

Boondocksaint

Välkänd medlem
1 apr 2017
156
30
28
Norrbotten
Någon som har koll på uppdateringar för 2019 modeller jämfört med 2018?
Är det samma set up på variatorerna, andra infästningar, leder, armar etc...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jag tror inte variatoruppsättningar och sådant är spikat ännu, det håller dom säkerligen på och laborera med så länge dom kan.
 

ordjamt

Medlem
31 jan 2017
17
4
3
Nordjämtland
Nog ser nya Ranger Pro ut som ett fint koncept, dock inte så stor skillnad mot tidigare modell att jag byter min 2016 600 Etec mot en ny för minst 50 000,- i mellan. Säkert är nya 600 motorn rappare i gasen, men på en Ranger behöver man inte det på samma sätt med tanke hur den är drevad för smygkörning.
Sedan att man valt att ta bort E-tec från 49 Rangers "gamla" chassie gör i alla fall mig förbannad. Får väl bli en 2018:s Ranger till nästa år då, om man ska investera.
 
Reactions: lynx_tokig

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Någon som har koll på uppdateringar för 2019 modeller jämfört med 2018?
Är det samma set up på variatorerna, andra infästningar, leder, armar etc...
Ja undra. Är väl ett måste kan tyckas om inte varumärket ska svärtas ned fullständigt. Nu måste de veta om de enorma problemen med 850 så de inte gör samma misstag igen på den förväntade storsäljaren Renegade XRS 900 ACE Turbo i staterna.
 

Boondocksaint

Välkänd medlem
1 apr 2017
156
30
28
Norrbotten
Saknar att Lynx inte framhäver vilka uppdateringar som gjorts inför nytt modellår. Övriga märken är banne mig mer noga med att presentera just uppdateringarna snarare än modellerna. Lynx har alltid varit sparsam med detta, olyckligt. Inte ens vissa handlare har full koll, även när maskinerna står i butiken....

Så bättre information på era uppdateringar, Lynx!
Vore uppskattat. Har Ni inte några uppdateringar, skriv ut det då så man vet.

Ang. modellerna.
Gillar deras program för 2019. Rikligt med modeller för alla smaker. Har inte riktigt förstått för- nackdelar med Xterrain kontra Xtrimen eller Boondockern. Någon som har bra koll?

Tycker nog att priserna börjar dra iväg lite väl. Enkla grejer som dragbåge, starkare frontbåge och ett simpelt bukskydd skickar iväg prislappen mot 170.000 - 180.000:-
Snart är det väl en kvarts miljon som är standard...
Lite väl saftigt kan jag tycka...

En annan reflektion.
Om det nu blir som det talas politiskt, att bensin ska bort relativt snabbt (om bara några år i sammanhanget) - vad ska man då få spilla i tanken? Etanol, rapsdiesel, miljögas eller rent av eldrivet...
Känns lite osäkert att köpa en maskin för 200 000 sek om plötsligt bensinen försvinner från pumpen :hahaha:
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Ang. modellerna.
Gillar deras program för 2019. Rikligt med modeller för alla smaker. Har inte riktigt förstått för- nackdelar med Xterrain kontra Xtrimen eller Boondockern. Någon som har bra koll?
Jag kan inte hitta en motsvarighet till Summit 600, dvs en Boondocker 600 DS. Anser dom att om man ska ha en lössnö 600a så kan man köpa en 49:a?
Edit: Man kan väl gå på en Xterrain 600 antar jag

När det gäller Xterrain/BD så har jag jämfört 3900RE modellerna av båda och kommit fram till att Xterrain alltid har elstart, en annan lyftbåge bak och en högre ruta. Extrakylare är förvalt på Xterrain men går att välja bort. Sen så verkar det finnas ett extra mattalternativ för Xterrain med 51mm kammar.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
Kommer ny motorkudde till mag-sidan -18 kommer även uppdateras med den framöver.

Variatorsetupen får man hoppas att dom ser över. I övrigt är det ju ny cvt kåpa och ”fläkt” även på sekundären som inte kommer göra någon nytta förutom att tillföra mer roterande vikt.

Jag vill se samma pdrive som på RS utan något svammel som bara lägger på vikt och raka skivor och team sekundär. Inte för att team nödvändigtvis är bättre men utbudet på helixar mm är enormt mycket bättre.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
.............
Inte för att team nödvändigtvis är bättre men utbudet på helixar mm är enormt mycket bättre.
Jo, Team ÄR nödvändigtvis bättre =)

Jag har en BRP-splinesad Team Tied som ligger. Frågan är vilket som är bästa och billigaste sättet att få fast den på en BD??... Beställa en ny TEAM-axel från staterna @399USD +mom och tull och allt det där eller kika på att köpa ut en RS-axel....
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
De som bara satt team sekundär på 850 har inte fått mindre remförbrukning ändå. Så det problemet sitter inte där.

QRS är ingen dålig variator men utbudet av helixar och fjädrar är väldigt dåligt i Sverige. Org BRP är typ enda alternativet. Men team är enklare och delar finns lättillgängligt.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Vissa probm bör Teamen avhjälpa. Är tämligen säker på att Teamvariatorn håller remmen bättre när man börjar närma sig botten. Sen så går den ju göra flytande vilket borde vara standard även för QRS för att bättra på linjeringen.

En sak som är överlägsen däremot är hållbarheten. Min Team Tied har gått i krokarna av 1000 mil på två olika 800or och den är helt OK, ingenting är just mycket mera glappt än då den var ny. En QRS är klappslut efter en fjärdedel av den sträckan.
 

jon_e

Välkänd medlem
1 okt 2009
135
0
16
Blir man besviken om man går från en summit 850 med 76mm till en re 850 3900 med 64mm tänkte på att tidigare Lynx gick så djupt i snön, eller måste man ta ds:en men. Vill ju jag drag också
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Så det blir ingen boondocker 600 2019??
Dem verkar köra ännu på konceptet med kort tunnel och osthyvel stänkan .. synd .. tycker det ser för brutalt ut..
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Saknar att Lynx inte framhäver vilka uppdateringar som gjorts inför nytt modellår. Övriga märken är banne mig mer noga med att presentera just uppdateringarna snarare än modellerna. Lynx har alltid varit sparsam med detta, olyckligt. Inte ens vissa handlare har full koll, även när maskinerna står i butiken....

Så bättre information på era uppdateringar, Lynx!
Vore uppskattat. Har Ni inte några uppdateringar, skriv ut det då så man vet.

Ang. modellerna.
Gillar deras program för 2019. Rikligt med modeller för alla smaker. Har inte riktigt förstått för- nackdelar med Xterrain kontra Xtrimen eller Boondockern. Någon som har bra koll?

Tycker nog att priserna börjar dra iväg lite väl. Enkla grejer som dragbåge, starkare frontbåge och ett simpelt bukskydd skickar iväg prislappen mot 170.000 - 180.000:-
Snart är det väl en kvarts miljon som är standard...
Lite väl saftigt kan jag tycka...

En annan reflektion.
Om det nu blir som det talas politiskt, att bensin ska bort relativt snabbt (om bara några år i sammanhanget) - vad ska man då få spilla i tanken? Etanol, rapsdiesel, miljögas eller rent av eldrivet...
Känns lite osäkert att köpa en maskin för 200 000 sek om plötsligt bensinen försvinner från pumpen :hahaha:
Just därför alla borde slutat köpa nya Skotrar..något år..då hade dem varit tvungna att sänka sina priser.... Jag själv köper hädanefter bara beggade skotrar.