Lynx 2019

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
När jag inte orkar dra igång skotern så byter jag hobby!! =)

Jag väger tillräckligt själv för att jag helst slipper extrakilona elstarten väger!.... och SHOTen var för dyr!
 

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Har ni några bilder på tunnelväskor på Radien Boondocker DS 3900 att bjuda på. Man får ju enbart på ett par Linqfästen så det begränsar utbudet en aning. Jag vill ha en väska som jag kan montera spaden på/i. Jag skulle även vilja se en bild på en svart/orange adventure front bumper monterad på en skoter.
Kolla på linq nya slim tunnelväska den ska kunna sitta i bara 2 fästen,
vattentät och har plats för spade utanpå
https://www.ski-doo.com/shop/Accessories/storage_racks/linq_system/linq-slim-waterproof-tunnel-bag-rev-gen4-154-and-longer.html
 
Reactions: Tommiz

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jag vet inte hur främre boggidämparen passar mellan då RE har utväxlingslänkaget på framsvingen och DS inte har det.


Jo, var sugen på smalare framvagn men jag får prova och se. Har ett par kortade RS-dämpare hängandes på garageväggen utifall att =)
(frun i huset har en smal Summit på ingång så det blir ju enkelt jämföra vad skillnad bredden gör)
 
Reactions: Tommiz

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Jag har monterat RE dämpare från en rex2 i min ds och det verkar då funka toppen än så länge.
Dom verkar åka samma längd på dämparna i alla pps boggies.
 
Reactions: Tommiz

Snögubben123

Medlem
20 nov 2018
9
2
3
44
Stockholm
Hej,
Jag är inne på min tredje säsong med snöskoter. Har kört Yamaha Viper, Arctic cat XF 6000 och till i år har jag beställt en Xterrain 600, 3700.
Jag hörde av handlaren idag och skotern är snart redo att hämtas. Jag har även beställt bukskydd, handtagsskydd och isrivare.

Är det någon som har hämtat hem sin Xterrain?

Några tips eller övriga tillbehör som jag skall köpa till skotern? Ev tunnelväska?

// Tobias
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Kan varmt rekommendera någon typ av tunnelväska, blir en jäkla skillnad på hur slut man är efter ett tag i skogen om man kan lasta av 5 kilo från ryggen:)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
En gång i tiden, då XPn var ny, fanns det en lirare i Svea rike som gjorde reklam för att han gjorde om sekundäraxlar från fast innerskiva till splines precis som Doodoctor gjorde/gör.

Någon som vet vem det var och om han håller på än? Har en Team Tied liggande men axeln jag har till den passar ju inte G4/Radien.
 

Snögubben123

Medlem
20 nov 2018
9
2
3
44
Stockholm
Hejsan,
Idag hämtade jag min Xterrain 600.
Mycket nöjd och bifogar några bilder.

Är det fler som hämtat/ kunnat köra med sina 2019??

Nu är det snö jag längre efter....

/Tobias
 

Attachments

Nissejacke

Medlem
6 jan 2009
19
2
3
Skellefteå
Hejsan,
Idag hämtade jag min Xterrain 600.
Mycket nöjd och bifogar några bilder.

Är det fler som hämtat/ kunnat köra med sina 2019??

Nu är det snö jag längre efter....

/Tobias
Hej!
Jag har också hämtat min xterrain 600r, 3900. Saknar dock dubbeldynan men vi har ändå ingen snö än..
Känns bra!
 

Snögubben123

Medlem
20 nov 2018
9
2
3
44
Stockholm
Hejsan,

Jag är så nöjd med min Xterrain men undrar vad det är för lucka bakom sadeln? Är det nått som skall sitta eller bara att ta bort.
Tänker att det är kanske nått om man har en extra dyna?

Är det någon som vet?

// Tobias
 

Attachments

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Batteriet sitter där om du har elstart. Såg att dom av någon outgrundlig anledning satt dit luckan och fästet på Xterrain även på de som saknar elstart, varför vet jag inte, på BD-modellerna har dom inte satt dit det.