Indy voyageur 550 bestyckning

stortD

Medlem
24 maj 2012
26
0
1
Hej!

Har en indy voyageur 550 som går dåligt på lågfart. Bluddrar och ger avgasknallar ibland. Någon som har erfarenhet av att bestycka om?
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Om den har gått bra förut med samma bestyckning, så gissar jag att lågfartsmunstyckerna måste rengöras


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

stortD

Medlem
24 maj 2012
26
0
1
Nej den har alltid gått likadant. På polaris säger dom att det inte ska behövas göra en ombestyckning men den är helt okörbar på lågfart. Flyttar ibland med renar och då tog den en tank på 4.5 mil, det är lite väl häftigt enligt mig..
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Blir den fort sur om den står på tomgång.
Tänkte du kunde först testa skruva in bränsleskruvarna lite och se om det blir bättre


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

stortD

Medlem
24 maj 2012
26
0
1
Nä har den alltid på tomgång en bra stund på morgonen innan jag åker iväg och har aldrig upplevt att den surnat då. Men när man kört 5-10 kmh en längre sträcka så tar det ett bra tag innan den slutar bluddra när man gasar upp
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Hur många mil har den gått?
Kör du ofta och långa sträckor i låg fart?
Går den bra på full gas när den väl rensat ur sig surheten?
Jag funderar på om trottelnålarna och nålmunstyckena är sliten just vid låga trottellyft därav frågorna.
 

stortD

Medlem
24 maj 2012
26
0
1
Den har gått mellan 250 och 300 mil. Kör en hel del mellan 5-10 kmh. Jo den får bra när man fått varva ut den ordentligt.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Den har gått mellan 250 och 300 mil. Kör en hel del mellan 5-10 kmh. Jo den får bra när man fått varva ut den ordentligt.
Den har gått för få mil för att nålarna skulle va sliten.
Om trottelnålarna är ställbara i höjd så sänk dem några hack.
Om dessa förgasare har luftbränsle skruvar så skruva på dem så den går magrare. Om skruvarna sitter mellan trottel och insug på motor så är de bränsleskruvar och då skruvar du in dem för snålare gång. Sitter skruvarna mellan trottel och insug mot luftburk är de luftskruvar och då skruvar du ut dem för snål gång.
Du hör på tomgången om den går för magert på lågfat (blandskruvarna) för då rusar eller vandrar tomgången i varvtal.