Behöver hjälp med bränslemätare!

Alpine

Aktiv medlem
19 sept 2010
66
0
6
Finland
Hej!


Märkte häromdagen att min bränslemätare lever sitt eget liv, var och gasade med polarna och så plötsligt har jag bara ett "sträck" kvar på mätaren, hade full tank 10 min tidigare :weird:

Kom hem och så visade den att jag hade full tank, men ändå så kunde jag hälla i typ 4-5 liter.
Så om någon har tips eller har varit med om liknande problem så skulle jag uppskatta lite hjälp!

Skotern i fråga är en Lynx re 600 e-tec från 2010

Tack på förhand!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
standard på dessa maskiner tyvärr,
Antingen har tankarmaturen ramlat ihop i delar och ligger och myser i tanken.
eller så är pumpen monterad lite snett så flottören fastnar i tanksidan.. där är mina 2 topp tips. Söker du runt lite på forumet här finns det säkert någon steg för steg guide då detta är som sagt riktigt vanligt
 

Alpine

Aktiv medlem
19 sept 2010
66
0
6
Finland
standard på dessa maskiner tyvärr,
Antingen har tankarmaturen ramlat ihop i delar och ligger och myser i tanken.
eller så är pumpen monterad lite snett så flottören fastnar i tanksidan.. där är mina 2 topp tips. Söker du runt lite på forumet här finns det säkert någon steg för steg guide då detta är som sagt riktigt vanligt
Ja det är förjävligt :/ Jag läste att säkringen för bränslesensorn också kan ha brunnit, kanske bäst att kolla!
 

Alpine

Aktiv medlem
19 sept 2010
66
0
6
Finland

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Här är en länk till hur man fixar tankmätarproblemet: Tyvärr har bilderna försvunnit.

TYDLIGEN LIGGER DET GAMLA FJANTERIET MED SPÄRR MOT LYNXTALK KVAR HÄR PÅ FORUMET, MEN DÄR *-TECKNEN ÄR I LÄNKEN SKA DET STÅ LYNXTALK,SE

http://www.************/forum/viewtopic.php?f=12&t=2997

Du kan även läsa igenom den här tråden och kanske få något tips:
http://www.************/forum/viewtopic.php?f=9&t=2235
Det ligger kvar av den enkla anledningen att det spammades dag in och dag ut från användare där