Skotern drar dåligt

SnöRöjjarn

Prospect sledder
13 dec 2017
1
0
0
Jag har en Polaris Indy Trail Sks från 1988. Den har stått nu över sommarn och i våras renoverades primär variatorn på den. Tidigare har den skramlat och låtit konstigt men när vi hade renoverat den lät den bra och gick som han skulle. När jag tog fram han nu efter sommarn tog jag en sväng med han. Detta var den första riktiga svängen efter variatorn renoverades. Till en början gick den väldigt bra med inga problem. Efter jag hade kört en sväng märkte jag att han började gå dåligt. Jag lyfte på huven och kände att variator remmen satt ganska löst. När man gasar tar det nästan full gas innan han börjar dra framåt, men när man har fått den att börja dra går den även fast man bara gasar som vanligt då han vanligtvis börjar dra.
Kan det ha med variatorn att göra och isånnafall vad kan det bero på?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
De låter som primärvariatorn kärvar i den stora bussningen på huvudaxeln. Kolla om de är mycket rost på primärens axel som bussningen glider på. Orsaken till att den kärvar kan även vara att du skadade den nya bussningen när du monterade den vilket är väldigt lätt att göra.