Varningsljud och lampa som blinkar + felmeddelande "park broms".

Berrakovic

Prospect sledder
14 dec 2017
1
0
0
Umeå
Direkt jag kör min skoter (Xtrim 600Etec -14) snabbare än 30km/h så piper ett varningsljud och varningslampan för broms blinkar rött på displayen tillsammans med texten "park broms".

Jag har haft den inne på två auktoriserade BRP-verkstäder men inte lyckats få ordning på detta.
Det är alltså ingen broms som ligger på men skotern varnar som om det skulle vara det.

Senast kontrollerade de bromsljuskontakten men den fungerar som den ska. Och om det hade varit fel på den skulle väl bromsljuset lysa hela tiden? (vilket det inte gör nu.)

Är det någon kunnig och vänlig själ här som kan ha någon idé hur jag får ordning på detta?
 

Deep Powder

Prospect sledder
28 feb 2018
1
0
0
Vet att det var ett tag sedan detta inlägg gjordes, men jag har samma problem på min Boondocker 4100.. jag trodde det var någon sensor som pajat eller att de var fukt i bromsljuset som gjorde en kortslutning men efter att ha bytt allt detta kvarstår problemet. (Har även nollställts 2 gånger)

Någon som vet vad det skulle kunna vara?
 

Ronna

Ny medlem
1 apr 2019
1
0
1
43
Sverige
Hej. Har samma fel på min Lynx Xtrim 900 ace -18 hoppas nån kan hitta en lösning på det här. Ska kolla handtaget men jag tycker att bromsljusen borde lysa också om kontakten var glapp.
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Vanligt fel på lynxarna. Jag böt bara givaren vid bromshandtaget så slutade det. Men vet flera som haft problem längre bak på tunneln.

Det är bara på våren när det tinar som det börjar tjorva, på vintern när allt var fruset var det aldrig problem.