Ny tråd ang underställ.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jag har skalkläder.
Och ska köpa lager 1 och lager 2.
Vad rekommenderar ni?
Det finns så mycket att välja på så jag vet inte riktigt vad man ska skaffa.
ull merinoull micro bla bla 40%80% mmmm
Tacksam för hjälp:eek:h:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag kör merinoull som lager 1 och ullfrotte eller fleece som lager 2. Har sällan två lager dock Enbart då jag drar familjen
 

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Super brynje är väldigt bra om man svettas mycket. Ventilerar otroligt bra, och känns inte så tjockt.
Provade allt som fanns när jag gjorde lumpen. Och jag fastnade för SB.
Nackdelar: har man mycket statisk belastning, så skär nätet in. Blev ju en del knästående hos kungen. Så jag sydde in vanligt tyg mitt på knät.
Att men sedan ser ut som man jobbar på "redlight district" får man leva med
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Jag kan varmt rekommendera detta. Det är så skönt att man bara vill mysa runt i det hela tiden. Priset är svårslaget också så jag köpte ett till så jag har ett när jag nött ut det första.

Merinoull, 395kr

https://www.ullaredlantman.se/understall/helkroppsunderstall-lbrador-718up-bla.html
Köpte ett sådan för att testa för priset var bra. Men jag kan säga att det inte är i närheten så bra som ett underställ i 100% merinoull. Hade jag betalat ordinariepris så hade jag varit riktigt besviken för då är det inte långt kvar till ett aclima ställ, men för 395 så får det duga för något snickeri eller någon korvgrillning hemma... men köra skoter i duger det inte för.
Efter 2 sässonger börjar mitt aclima bli slitet i knäna så det får nog bli ett nytt sådant nu.
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Köpte ett sådan för att testa för priset var bra. Men jag kan säga att det inte är i närheten så bra som ett underställ i 100% merinoull. Hade jag betalat ordinariepris så hade jag varit riktigt besviken för då är det inte långt kvar till ett aclima ställ, men för 395 så får det duga för något snickeri eller någon korvgrillning hemma... men köra skoter i duger det inte för.
Efter 2 sässonger börjar mitt aclima bli slitet i knäna så det får nog bli ett nytt sådant nu.
Vad är det som är bättre med ett ställ i 100% Merino?
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Jag kör med 100% merino.
Ett eller två lager beroende på temperatur.
Man kan köra en hel säsong utan att det luktar.
Värmer även när det är blött som sagt.