Kåpan fryst ihop på släpet?

dvärgen

Medlem
13 dec 2016
30
1
8
Luleå
Vi är många som åker med en kåpvagn för att frakta våra skotrar, och nu undrar jag ifall de är nån som har samma problem som mig och eventuellt någon lösning..

Har en ny BRP carrier som kåpan har fryst ihop på, och den går ej att få upp hur mycket jag än trycker och drar. Har ej tillgång till garage så kan inte tina upp den, tips på hur jag får upp kåpan? Och går detta att motverka på något sätt?

Kan de bli vakuum i kåpan, så det är därför den inte går att få upp? Den går att trycka upp en halv centimeter, och när man släpper så pyser det tills att det tätat ihop.

Tacksam för svar
 
Reactions: aasen

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Brukar gå med en kofot å bända lite så släpper de. Sen kan du ha på glykol på gummi listen så fryser de inte lika lätt
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Har man inget garage så finns ju alltid möjligheten att göra ett presenningstält runt vagnen och ställa in en kupévärmare.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Sedan jag blev noga att hålla galven som ligger mot gummilisten ren så har aldrig min kåpa frysit. Sprejar och torkar bort silicon på gummilisten varje höst också.. men vill hävda att det är skit som får kåpan att fastna, den drar på sig fukt.