E tec 800 engine overheated 2 min efter start

Trocadero91

Medlem
5 sept 2016
19
0
0
Klässbol
Har en skidoo freeride 2012 som häromdagen visade engine overheated, och tryckte ur sig vatten. Hämtade skotern på kärra och fyllde på med glykol. Efter detta provade jag att lufta den, blev likadant då. Den blir alltså överhettad ca 2 min efter start och trycker ur sig vatten. Lämnade in den på verkstad där dom felsökte och sa att de va termostat, dom bytte termostat och det är fortfarande samma fel! Vad gör jag nu?
 

Trocadero91

Medlem
5 sept 2016
19
0
0
Klässbol
Okej, andra har sagt inre oringen runt toppen eller att jag inte lyckats få bort luften i systemet, hur svårt är de egentligen att lufta? Har oxå hört att de är väldigt väldigt ovanligt att pumpen går? Kan tillägga att tunneln bara blir varm typ 2 av 10 gånger jag har provat att starta den..
 

ZR500_racing

Medlem
27 jun 2006
18
0
1
Umeå
Man bör lyfta fronten på skotern vid luftning, men tycker de låter som vatten pump axeln som drivs av vevaxeln fått drev rens då det bara är plast drev så är gjort för att gå sönder när man har plast drev... men höjd skotern i fronten å låt gå på tomgång vid luftning, du bör se cirkulation i kärlet annars äre pumpen.