Intresserad av 2019 modeller?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är detta första steget vi ser i och med att Textron ska driva sverigeförsäljningen själva?
Blir intressant och se hur upplägget blir framöver, utan KGK som GA.

Det har vart löjliga priser på en del reservdelar kan man tycka.
Gäller väl i och för sig alla märken, men ändå.

Likaså har väl inte marknadsföringen varit den bästa, tänker på Arctics hemsida och så.

Har också hört att ATV-sidan har problem, nåt om att det inte går att få fram några 2018-modeller?
Kan det verkligen stämma?
Sökning på blocket ger vid handen att det kan stämma, då det inte finns en enda 2018 Arctic ATV till salu, eller för bokning.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Inte någon garagefirma heller. Högteknologiskt företag som omsätter i stort sett dubbelt mer pengar än om du räknar hela BRP + Polaris tillsammans.
 
Reactions: 3-cyl

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Har också hört att ATV-sidan har problem, nåt om att det inte går att få fram några 2018-modeller?
Kan det verkligen stämma?
Sökning på blocket ger vid handen att det kan stämma, då det inte finns en enda 2018 Arctic ATV till salu, eller för bokning.
Arctic Cat ATV är väl from 2018 helt implementerad i Textron offroad. Så det återstår väl att se om Arctic-handlarna i Sverige även får sälja Textron offroad.

https://www.textronoffroad.com/atv
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Nog om ATV.

Vad har ni fått för priser på maskinerna ni varit intresserad av?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Löjligt bra priser? Brukar sätta kaffet i vrångstrupen 9/10 när jag beställer arctic delar jag. Kanske skruvar för mycket skrot.
Hur som så låter det jävligt positivt från handlarna jag pratat med att textron tar över. Arctic borde vara större i Sverige så får se vad textron kan erbjuda i framtiden
 

vanWinkle

Välkänd medlem
13 feb 2011
137
2
18
Hagfors
Är i inköpstankar och scrollar blocket. Ser att många -18 utannonseras dyrare än -19 med monstercheck... Har inga problem med att köpa en -18 men då ska priset vara lägre än en -19 iaf. Kan handlarna lämna tbx -18 till KGK? Vad tror ni om priserna?
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Det är några förändringar på -18 600:a. Men det här inte att göra med hk-antalet. Fråga mig inte vad det var för det här jag glömt
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Men det är på -19 som hk antalet verkar ha stigit, hade varit kul att veta om så är fallet.. kan ju vara gjort något åt toppar/programvara?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är i inköpstankar och scrollar blocket. Ser att många -18 utannonseras dyrare än -19 med monstercheck... Har inga problem med att köpa en -18 men då ska priset vara lägre än en -19 iaf. Kan handlarna lämna tbx -18 till KGK? Vad tror ni om priserna?
Vet ej om handlarna kan lämna tillbaka till KGK.
Men även om dom skulle kunna göra det så ska alla -18 säljas till kund, tids nog.
KGK kan ju i sin tur inte skicka tillbaka några maskiner till AC.

Så, om det finns mycket maskiner kvar, eller om det är modeller som är oattraktiva så kommer dom bli billigare och billigare tills alla är sålda.