Polaris 2019

Yaskarpo

Aktiv medlem
9 nov 2007
73
7
8
Norrbotten
Någon som beställt en 850 Switchback Assault 2019 och fått den levererad eller hört någon leveranstid?
När man ställer frågan till Abris eller Polaris så är det tyst som i graven
Snowcheck Pro RMK verkar det ha levererats en hel del 2019 av.
Hämtade min SBA 850 igår. Gick hur fint som helst det lilla jag kört men jag ser till att ha två omgångar stift med på första längre svängen om den går tokfett. Däremot vet jag inte hur mycket som är sant men det skrivs om nån/några maskiner i staterna där det påstås att nåt klammer till en oljeslang inte suttit på ordentligt så den har hoppat av. Jag tog det säkra före det osäkra och kollade min med ett borescope igår kväll och allt satt fint på plats.
 

Attachments

Reactions: neden

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Hämtade min idag, dom fick 8 maskiner Onsdags eftermiddag (Abris Leksand) och den vart klar Fredags kväll.
Så jag hämtade min idag ska kolla igenom den i morrn. Tar några finbärsor nu20181208_184359.jpg
 
Reactions: Dalton och suregom

Terrain Domination

Ny medlem
15 dec 2018
1
1
3
57
Boksjön
Någon som beställt en 850 Switchback Assault 2019 och fått den levererad eller hört någon leveranstid?
När man ställer frågan till Abris eller Polaris så är det tyst som i graven
Snowcheck Pro RMK verkar det ha levererats en hel del 2019 av.
Ska få min levererad från Umeå Terräng Motor till Tärnaby senast torsdag.
 
Reactions: Dalton

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Värdelöst svar, men står det inget om klockan i instruktionsboken?
Saxat från Hardcoresledders.com så jag har inte provat själv.

Press center button to get to option, mode to cycle through to time, press set to select 12 or 24 hr, then wait 3 seconds and it will switch to hour adjust. Use set to select and wait again for it to change to tens and repeat for minutes. Press mode to continue.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Saxat från Hardcoresledders.com så jag har inte provat själv.

Press center button to get to option, mode to cycle through to time, press set to select 12 or 24 hr, then wait 3 seconds and it will switch to hour adjust. Use set to select and wait again for it to change to tens and repeat for minutes. Press mode to continue.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det fungerade bra och klockan visar rätt tid. Tack
 
Reactions: drdryyls

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
kört några timmar och nån mil med min pro 155 850, åf satte den i non eth läge när jag hämtade den, Är det bättre att köra den i eth läge under inkörning ? hur vet man när inkörningen är över ? inte pillat så mycket på min pidd hade fulltupp med att köra den tur jag tagit,, Läste på snowest framförallt vad indydan skriver om skurna vevlager och annat..
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Vad har du för ÅF som sätter den i etanol läget på inkörningen? Ska absolut inte behövas då den går extremt fett redan på inkörningen.

2-3h motortimmar så har du tagit dig ur det läget den ger extra bränsle.
10h så släpper den extra oljan.

Allt har dock lite å göra med hur du belastar motorn under inkörningen.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Vad har du för ÅF som sätter den i etanol läget på inkörningen? Ska absolut inte behövas då den går extremt fett redan på inkörningen.

2-3h motortimmar så har du tagit dig ur det läget den ger extra bränsle.
10h så släpper den extra oljan.

Allt har dock lite å göra med hur du belastar motorn under inkörningen.
Han tog den ut etanol läget. Har kört nån timme. Jag körde rätt friskt på leden och lugnare utanför
 
Reactions: Graesvik

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Jadu.. jag har lärt mig att man ska inte tro på allt man hör och inte hälften av de man ser. Tro det blir en kalasmotor jag :)
 
Reactions: aeqvist

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Jo tänkte de inatt jag med när. Man läste genom tråden och den enda som talade om motor problemen var den som hade botemedlet 🤔🤔