Polaris 2019

9 sept 2015
35
2
6
Jukkasjärvi
Håller med, och då skulle man slippa sjöblöta kläder och skor pga vattnet som rinner ner längs Tunneln far på täckbyxorna och dom blir som isklumpar runt skorna
Hmm, håller inte alls med.
1. Vart tror ni vridstyvheten i chassiet kommer i från
2. Har bogserat ut alldeles för många std RMK å BRP ((bägge har kylare centralt i tunneln) ur skogen för att vilja ha den lösningen. Dessutom har alla mina maskiner haft småbulor efter diverse stock å sten som dragits med när man kört vilse i nån bäcke eller röse🤡🤘
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
en kille på snowest påstår sig sett skotern är inte ny motor utan samma motor fast med 840cc nytt chassie med smalare front end bakdelen ser lika dan ut som dom tidigare sen var det några andra som påstod samma sak men vet ju inte om det stämmer :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
en kille på snowest påstår sig sett skotern är inte ny motor utan samma motor fast med 840cc nytt chassie med smalare front end bakdelen ser lika dan ut som dom tidigare sen var det några andra som påstod samma sak men vet ju inte om det stämmer :)
Nytt chassi?
Nja, det tvivlar jag starkt på...
Tror nog dom kör på med Axys chassi nåt år till.
 
Reactions: svalbard

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Yamaha kommer med en tvåtaktare men vilken storlek eller motor vet vi inte, kan vara A-C motor
från 6000 eller 8000 eller en egen motor, ingen vet det än.
Fast ingen ide att spekulera då dom släpps ju snart.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Yamaha kommer med en tvåtaktare men vilken storlek eller motor vet vi inte, kan vara A-C motor
från 6000 eller 8000 eller en egen motor, ingen vet det än.
Fast ingen ide att spekulera då dom släpps ju snart.
Tvåtaktare? Vart kommer dom uppgifterna ifrån? Och varför drar du upp det i Polaris tråden? ;)
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Tvåtaktare? Vart kommer dom uppgifterna ifrån? Och varför drar du upp det i Polaris tråden? ;)
Yamaha återförsäljare men dom har inte heller så mycket uppgifter inte då när tvåtaktare kom på tal iaf.
Haha jag vet det blev lite knas.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Smalare framvagn 36-38 tum
Kortare fotsteg
850 motor.

Så länge dom extra hk inte ställer till problem så låter det mumma
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Se där ja.. 850 sks 155 känns ju som ett givet val för mig iaf. Nån som hört priser med snowcheck?
Ser ut att vara en fin maskin men vad skiljer mer än färgerna och mattan SKS modellerna åt?
Skiljer 4kg mer i vikt mellan en modell tex.