Polaris 2019

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Ta kontakt med mrturbotech i Norge annars. Han är importör för mtntk i Norden. Så han kan nog säkert styra upp nå fint pris på tunnelkylare. Hälsa från mig :)

Ska ni bygga 146" så krävs de en 3fots kylare. 5fotarn går ej!

Vill också ha en 146" pro... Men jag vill göra en ultralätt version av en sån!
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Någon som vet anledningen till varför som kör kedjehus på PROn med 3" matta? Stor skillnad mellan belt-drive och kedjehus?
Troligen för att dom anser att kedjehus är starkare än beltdrive, och med 3" matta så få man högre belastningar på drivlinan.
3" aren har annan utväxling som inte går att uppnå med beltdriven. Antingen blir övre drevet för litet, eller nedre för stort.
Det är anledningen enligt Polaris.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Värkar som dom gjort nån ändringar på mattan till 19 nån som förstår vad dom gjort?
Hey guys, the 2019 production model RMKs will have the clips at the lugs. It will be important to use your scratchers when not in fresh snow to prevent heat transfer to the lugs. Also, I was told the SKS sleds will be fully clipped.
 
Reactions: trixa

ekemeke

Aktiv medlem
9 okt 2011
64
0
6
Härnösand
Värkar som dom gjort nån ändringar på mattan till 19 nån som förstår vad dom gjort?
Hey guys, the 2019 production model RMKs will have the clips at the lugs. It will be important to use your scratchers when not in fresh snow to prevent heat transfer to the lugs. Also, I was told the SKS sleds will be fully clipped.
Förstår det som att man har flyttat plats på metallbitarna på mattan.

Undra varför..
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Äntligen kan jag bara säga, med clips mellan kammarna så ligger trycket an på gummit ovanför kammen medans clip hänger i luften och gummit ovanför kammen smälter bort. detta fungerar väl hyffsat dåligt på tex led. Sen om isrivarna skulle nå ner och verkligen riva isen på tex 3" maskinerna kyler det ju clips ändå. RSI rivare är ändå melodin på polaris i fall man vill vara säker på kylningen
 
Reactions: trixa

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Ska beställa en pro 155 pidd med 2.6 mattan. Ska byta in min 13s assault fått priset 50 000 för min. Är det ens möjligt å pruta vid snowcheck ens vid kontant köp?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Vid rent köp brukar det gå pruta litegrann i alla fall. Särskilt om du säger att du inte behöver någon snowcheck-check.
Har fått pris på tre ställen på SKS 155" och fått någorlunda samma pris på alla tre. Polarishandlarna verkar inte tänkt pruta ihjäl sig i år.......
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Kanske ge blanka fan i att handla fall terrängfordonslagen ändras 😳
Ingen, om uttrycket ursäktas, satans Miljöpartist till Stockholmare ska lägga sig i vart jag kör skoter!

.......skoter köper jag nog.......blir kanske inte riktigt lika petig med regplåten framöver däremot..... Trist om man skulle bli tvungen in på brottets bana men vad gör man....
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
sålde min privat och fick ner priset lite på min beställning så igår snowcheckade jag en pro rmk med pidd:)
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Hmm är det månntro bättre kylning på PRO RMK 840cc än på 800cc maskinerna?
Tänkte om den går att köra på led på vårsidan emellanåt med isrivarna nedfällda så klart.
 

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Är nog samma, är väl ingen skillnad på kylarna i tunneln vad jag vet.

Vad jag märkt är dock att på vårsidan med lös snö på leden, och vid sidan av för den delen så gör den längre stänklappen som sitter på de maskiner med 3" matta rätt stor förbättring.
Den är längre och gör så att en del av snön som mattan bryter upp hamnar i tunneln.

Har satt en sån på min maskin med 66 matta som standard har den korta stänklappen, just för vårkörning.
Kan ju vara en variant om man tänkt skaffa en maskin med 2.6 mattan.
(Samma stänklapp sitter på SKS)
 
Reactions: trixa

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Ja endast 66 matta ska jag ha, annars är ju SKS ett bra alternativ men vill ha den smala framvagnen
Kan ju ha extra boggiehjulen och el-start monterade på PROn också och då har jag den smalare framvagnen.
Svårt blir det här att välja, vikten är det jag prioriterar mest men måste ha el-start också.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
leta vikt men har krav på elstart rimmar dåligt tycker jag ;-) Har bara bestämt mig för ett kapell för min snowcheck. Motorhuset tyckte jag skulle lägga till variatorkitt i vilket fall annan helix för.
 
Reactions: trixa