Aktiv Panther Lång 85 - ingen kraft, låg RPM när jag går upp

Kokesh

Rookie sledder
22 jan 2018
14
0
1
My Swedish is very bad when it comes to technical stuff, so I'll write in English. I can understand Swedish well, so reply in it if you want :)

I got Panther Lång recently and it does have rather annoying problem - when I press gas, it has almost no power when in gear, it doesn't go to high RPM. It is better when cold, after some time driving it can't get uphill. I suspect the belt. Can it be something else?

It goes like this - deeper snow or uphill - jumps forward few cm, RPM goes down, RPM goes up little up, moves forward few cm. All while I hold the gas steadily.
 

Kokesh

Rookie sledder
22 jan 2018
14
0
1
It goes rather well. It used to sop after maybe a minute or so when in togång, but I've adjusted the screw under choke wire, so now it runs rather fine.
It runs about the same since I've bought it (recent buy, didn't drive much yet).
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
De är svårt att säga om de är variator eller motorfel.
Prova hissa upp skotern i baken och gasa med mattan hängande fritt. Om den går bra då så är de fel på variatorn.
Om de är motorfel så skulle jag börja med rengöra förgasarens munstycken.
 

Kokesh

Rookie sledder
22 jan 2018
14
0
1
I've checked the carburetor today (unscrewed the top, where the gas wire comes in). Shiny and clean inside. Ive also checked the choke wire, seems fine.
So you think it probably doesn't have anything to do with the belt? Thank you foe the information!

The machine sits in the forest, I'll go there tomorrow and try to lift it up with belt somehow to see if it goes better without resistance to the track.

 
Last edited:

Kokesh

Rookie sledder
22 jan 2018
14
0
1
Jag tycker att jag påfyllde förmycket olja i växellåda. Nu jag vet vilken är nivåplug, så jag ska rätta det. Kan detta vara anledning till min problemet?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag tycker att jag påfyllde förmycket olja i växellåda. Nu jag vet vilken är nivåplug, så jag ska rätta det. Kan detta vara anledning till min problemet?
Nej de gör inget att de är för mycket olja.
Om de visar sig att motorn går dåligt så rengör förgasarna och då måste de lös och rivas isär totalt i smådelar. Rengör alla munstycken med ståltråd eller koppartråd samt blås ur den med lufttryck.
 

Kokesh

Rookie sledder
22 jan 2018
14
0
1
OK, jag ska gå upp till skogen, avmontera förgasaren, ta den hemma och rengöra. Alt ta lite längre nu, vi har runt 1.5 meter lös snö nu :)
 

Kokesh

Rookie sledder
22 jan 2018
14
0
1
I've just remembered - I've used leftover mixed gas from chainsaw on Sunday. It didn't go well with it. It wasn't much of itz but I gues it clogged the carburetor.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
I've just remembered - I've used leftover mixed gas from chainsaw on Sunday. It didn't go well with it. It wasn't much of itz but I gues it clogged the carburetor.
De gör inget att man häller i oljeblandad bensin i tanken den ryker lite mer bara.