Vilka isrivare Lynx Xtrim 900 ACE -14?

Strajken

Prospect sledder
20 mar 2018
3
0
1
Tjena,
ny på forumet så ber om ursäkt om denna fråga dykt upp tidigare och jag var dålig på att söka!

Har en Lynx Xtrim 900 ACE (2014) som jag nu inför påsk tänkte montera isrivare på - främst för att spara på slides:en. Köpte först ett BRP kit men när jag insåg att jag skulle flytta boogiehjul för att montera dom så blev jag lite tveksam.

Finns det erfarenheter här på isrivare till min modell? Typen "vajer-klor" och universalrivare spelar ingen roll. Jag vill primärt få in snö för att spara på slides:en och helst då inte behöva "bygga om" skotern, samt kunna backa med skotern.

Nån därute som har några tips? :)

Mvh

Strajken
 

Strajken

Prospect sledder
20 mar 2018
3
0
1
Tjena,

Enligt en märkesverkstad jag talat med så ska man först flytta boggiehjulen från utsidan skenan till insidan för att sedan borra i skenan och fästa isrivarna. Var man och bergsklättra och hoppa mycket kunde det bli problem med rivarna ifall det blir genomslag. Sen rekommenderade dom också att om man ska ha isrivare just för att kyla slidsen bör dom sitta längre fram.

Visst det går ju, men det kändes som ett större ingrepp än att exempelvis sätta ett par klo-rivare i typ A-ramen eller liknande.

Finns ju ett alternativ och det är ju att fråga verkstan vilka rivare dom rekommenderar ;-)