Srx 600 -98 Köpråd

Lappmaister

Rookie sledder
16 feb 2018
20
0
1
Umeå
Hej, sitter och klurar på en srx 600 -98 som gått 1394 mil saker som är gjort är

*Ny soppapump
*Tanken rengjord
*Nytt luftfilter
*Nya lager till drivaxeln
*Portarna rengjorda och justerade ifjol

Är de några kända problem med dom eller så?

Den är även förlängd och höjd
Tacksam för svar
Mvh osäker kille:wondering::wondering:
 

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Är du medveten om att srx är en "lake racer"? alltså en som är byggd för att gå fort på sjöar, inte mycket fjädring och dessutom en trippel, men driftsäker är den väl.
 

Lappmaister

Rookie sledder
16 feb 2018
20
0
1
Umeå
Jodå det är jag medveten om, men läst att den är härlig på fina leder också:) Men tänkte nu mer på att den är höjd och förlängd så borde den väll funka någorlunda bra utanför leden som på med 38as matta
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
I det närmaste skottsäker maskin. Enda ”standard felet” är det med tiden nöter upp spåret för wiren i avgasgiljotinerna. Giljotinerna är svindyra men det går att repa dom på ett ganska enkelt sätt. Fick själv göra det på 700an jag hade.

Böt kolvar i den vid 1100mil. Motorn såg som ny ut invändigt. Hade räckt med att byta ringar egentligen.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
........ Men tänkte nu mer på att den är höjd och förlängd så borde den väll funka någorlunda bra utanför leden som på med 38as matta
.....nej.... den funkar nog aldrig utanför leden. Det enda som brukar hända när folk, som vanligen inte vet vad dom håller på med heller, höjer fjädringen på en skoter är att den fjädring som finns/fanns helt slutar fungera.....
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Innan 1400 mil bör kolvarna va bytta så jag skulle inte köpa den för de är ganska dyrt. Köp hellre 700an den är ju ännu roligare och lika bra.
Annars finns de inga kända fel de är nog de mest pålitliga tvåtaktare som gjorts i skotervärlden.