Polaris iq440/800 trippel projekt. HJÄLP

Snösmurfen

Prospect sledder
11 dec 2017
2
1
0
Härjedalen
Så då har jag satt igång med mitt lilla projekt.

Polaris iq440 / 600rr
Artic cat pantera 800

Dess värre är det så att jag behöver hjälp!

Till att börja med så är primären sprucken lite överallt så tanken var att montera primären från en sx600 som jag har liggandes och därmed kopiera variator avstånd och linjering direkt från sx'n och köra med en sx rem. Dock är axlarna av olika dimensioner visade det sig :)
Så tanken är att köpa en begagnad primär (nån som har liggandes?)

Så frågan är om någon kan hjälpa mig lösa gåtan om hur mycket motorn ska förskjutas i förhållande till sekundären?
Och hur väljer jag nu rem? Artic remmen går inte då den skulle kräva fram flyttning av motorn på tok för långt.

Förutom detta så är det väldigt väldigt trångt för sista förgasaren mot broms oket.
Några ideer?
Sökte lite på nätet men de trippel byggen jag hittade verkar ha fått det att passa!?

Väntar ivrigt på tipps eller ledtrådar!




Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 
Reactions: Bola

Snösmurfen

Prospect sledder
11 dec 2017
2
1
0
Härjedalen
Så då har jag satt igång med mitt lilla projekt.

Polaris iq440 / 600rr
Artic cat pantera 800

Dess värre är det så att jag behöver hjälp!

Till att börja med så är primären sprucken lite överallt så tanken var att montera primären från en sx600 som jag har liggandes och därmed kopiera variator avstånd och linjering direkt från sx'n och köra med en sx rem. Dock är axlarna av olika dimensioner visade det sig :)
Så tanken är att köpa en begagnad primär (nån som har liggandes?)

Så frågan är om någon kan hjälpa mig lösa gåtan om hur mycket motorn ska förskjutas i förhållande till sekundären?
Och hur väljer jag nu rem? Artic remmen går inte då den skulle kräva fram flyttning av motorn på tok för långt.

Förutom detta så är det väldigt väldigt trångt för sista förgasaren mot broms oket.
Några ideer?
Sökte lite på nätet men de trippel byggen jag hittade verkar ha fått det att passa!?

Väntar ivrigt på tipps eller ledtrådar!




Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
P.S.
Jag har byggt och monterat motor platta och fästen i chassiet men inte svetsat ihop dom än. Så motorn är justerbar än så länge.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Du är i fel tråd flytta till projektplatsen så får du fler svar.

Jag kör Thundercat 1000 och den har samma offset mått och cc mått på variatorerna som zrt 800.
De är 34,671mm de duger med 34mm offset med Arctic cat sekundärvariator så jag vet inte om din sekundär är lika tjock i skivorna som ac sekundär? CC måttet med org zrt 800 rem är 309,879mm. Leta åt en rem som är den längd du vill ha och ställ in motorns cc mått efter den. Men sikta på så lång rem som möjligt för ju längre rem desto svalare går den (mer material)
34mm offset mäts från yttre skivas utsida på sekundären till längst ner mot axeln på primärens inre skiva mot motor. Om du kollar/gogglar på ett verktyg för offsetmätning så förstår du vart du ska mäta 34mm.