Mach Z 780-96 som går på 2 burkar

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Håller på å jävlas med ovanstående skoter,rengjort förgasare,bytt stift,kollat gnista,flyttat om spolarna,bytt bränslepump osv,gick bra när den va kall sen började den gå på 2,fint komp,får bränsle MEN SKITEN VILL INTE GÅ ÄNDÅ

går inte på PTO burken,spelar ingen roll om man spolar i startgas,den vill INTE gå ändå,vad är felet,är det P-Boxen som jävlas eller va e de för fel

flyttar ja kabeln ifrån PTO till mitten så går den på 2,lyfter ja på dom andra så hör man att ljudet ändras,lyfter man på PTO kabeln så händer nada,stiftet e blött,har bytt stift 4ggr till nya,spelar ingenroll,gnista finns i mängder
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.607
793
113
Kramfors
Du kan ha fått samma fel som jag fick i dag ,,,reedventiler som lossnat/gått sönder. Ta lös förgasarna och ta ett kort med mobilen "med blixt". Jag lyckade få en bra bild mittre raden av V-force bladen hade åkt in i motorn. Ta lös insuget om du inte får en bra bild. Fenomenet med trasiga reedblad kan te sig olika, i mitt fall gick den surt på tomg och upp till 5000rpm men sedan surade den så mycket att gnistan slogs ut. Man kan även få totalsurad även från tomg och då släcks gnistan totalt som i ditt fall.