variatorkitt till pro x2 700?

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
pro x2 700 skrev:
Är de nån som vet vad man ska ha för vikter och fjäder till pro x2 700. eller något annat sätt att få den att gå bättre.

Bättre? toppfart? acc? backshift? mellan? låg? vad vill du ha ut?
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Vill få min x2 700 lite piggare från botten. Vad är bäst att sats på?? V-kitt?? Reeds?? Neddrevning?? Annat??
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
ska sitta 25/41 på 700an så kanske dreva 23/41 eller nåt sånt då och ett set ställbara vikter är ju inte helt fel då man kan laborera fram en bra setup som man är nöjd med själv. Har själv testat en del olika typer av justerbara vikter i våras och dom som ja kom bäst överens med var Supertip samt Cutler vikterna.

Supetip var lätt att göra finjusteringarar med men kräver en omshimsning av korset för att få normalt inslagsvarv.

Cutler var dom ja fastnade mest för då man inte behövde ta lös dom för att vikta om behövdes även en schimsning med dom för att få inslag under 5000 varv.

Tikkas max shot booster (påminner om heel clicker hammertime) var däremot svåra att få upp inslaget på hade mellan 2000-3700 i inslag beroende på fjäder vilket inte min 600a riktigt gillade. Funkade dock bra på 800an som är starkare i botten. Behövde ingen omschimsning däremot.

Reeds kan väl också vara ett alternativ men ja tycker personligen man hellre kan lägga dom pengarna på variatorn i första hand då den mesta effekten i botten draget finns att hämta i variatorerna och drevningen.

För mig blev bara motorn lite mer hysterisk efter ca 5500 varv med v force 3 på 600an och på 800an kändes det som den svarade lite bättre från låga varv istället.

Detta är bara mina åsikter sen är det ju upp till var och en att bestämma vad som fungerar bäst på just deras maskin.

Hoppas det kan vara till nån hjälp iallafall.
/Mvh Fredde