mäter i miles!

eleganten

Ny medlem
25 feb 2006
2
0
1
lappland
Upptäckte nyss att min switchback mäter tripparna i miles! Det borde väl rimligen innebära att min km mätare även den mäter i miles, och i såna fall så är väl jag blåst på milen när jag köpte den! Hur som helst, vet någon om det går att skifta om nått stift eller dylikt för att få mätaren i kilometer? På vissa äldre skotrar går det iaf, så jag tänkte att det kanske skulle vara möjligt?

Tacksam för svar: Han från vidderna
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
sp4x skrev:
vet inte om de går å ställa om, men har för mig en mile = 1 604m
En kavrts mile är 402m vilket skulle implicera att en mile är 1608m
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nu var det väl inte just längden tråden handlar om.

Tilltrådskaparen iaf: Är skoter privatimporterad? För annars brukar det väl inte vara miles-mätare, Hur är hastighetsmätaren står Km/h med små och Mph med stora?
På min edge så är det ju helt analoga mätare så jag kan inte hjälpa dig. Men ring till en polarisåterförsäljare och fråga så borde dom ju kunna veta om det går att ställa om eller så borde det kunna stå i instruktionsboken.
 

Prox600-03

Välkänd medlem
1 mar 2006
118
0
6
46
Söderhamn
Har samma "fel" på min skoter....! Dom mätarna ska egentligen bytas till km mätare vid leverans från återförsäljaren. Så om du vill byta till km mätare så är det bara att beställa en mätare från din polarisåterförsöljare :( och dom är inte så billiga.

ps. 1609m är en mile och inget annat .ds

MVH Robban