Vart hittar man en Forest fox?

thomas2

Rookie sledder
1 jan 2000
13
0
0
Jag har hela vintern och hösten sökt en Lynx forest fox från årsmodellerna -96 till -00, men hittar inga sådana. Det verkar vara ont om dessa skotrar, iaf i finare skick.
Är det någon som har en som är till salu eller känner någon som säljer en?
Eller vart kan man annars hitta dessa?
Tacksam för svar../Thomas
 

SnowFanatic

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Östersund Sverige
Hej!
Kollade lite på blocket och hittade dessa:
Lynx Forest Fox -00 (30000:)
http://www2.blocket.se/view/860016.htm?l=0

Lynx Forest Fox -01 (26000:)
http://www2.blocket.se/view/816350.htm?l=0

Kanske nån av dem passar?
 

thomas2

Rookie sledder
1 jan 2000
13
0
0
tack så mycket.
Men jag har redan kollat upp dessa, och båda har gått i renskogen, vilket oftast betyder att de använts ganska så hårt. Tänkte försöka hitta en fox som inte är så välanvänd som dessa. Det bästa hade varit att hitta en som gått som familjeskoter eller fiskeskoter eller något liknande.
 

thomas2

Rookie sledder
1 jan 2000
13
0
0
Är det någon som har sett någon fox hos en skoterhandlare så säg gärna till.
 
K

king slender

Klart ball hållbar skoter att bränna omkring med.
Ett måste är ju att kicka bort rutan,skära hål i dynan och laga med silvertejp,sätta ett järvhuvud på huven så blir det en riktig bad ass lappskoter.
Nä allvarligt så tror jag inte att det dräller av dom och de som sålts har nog använts flitigt i diverse arbeten där skoter krävs.
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Ring Klövsjö Bensin & Service, 0682-21312. Dom brukar ha en del Foxar inne. Mest lappkörda men dom lagar upp maskinerna till hyfsat skick innan försäljning.
 

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Jag kan också rekommendera klövsjö. Min kusin köpte sig en fox där lappkörd men fungerar kanonbra.
 

jockemeec

Aktiv medlem
20 jan 2008
96
0
6
Arjeplog
Sv: RE: Vart hittar man en Forest fox?

tack så mycket.
Men jag har redan kollat upp dessa, och båda har gått i renskogen, vilket oftast betyder att de använts ganska så hårt. Tänkte försöka hitta en fox som inte är så välanvänd som dessa. Det bästa hade varit att hitta en som gått som familjeskoter eller fiskeskoter eller något liknande.
Hur många forrest fox e inte lapp körda???