aktiv panther

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Är en sån nåt att ha?? bra motor?? den har visst matta med st¨lribbar som kammar. några nackdelar med denna`?? 80-talare är det.
Fått en av en vän.
 

Hr Mård

Välkänd medlem
16 feb 2006
100
0
6
503:an är fläktkyld. Den sitter även i Lynx 5900. Tror den ska vara långlivad, kanske någon annan som vet bättre?
 

Hr Mård

Välkänd medlem
16 feb 2006
100
0
6
Backväxel blir jag förvånad om den inte har, men mattlängden har jag ingen aning om. Trodde det var lång på alla Aktiv Panther.
Jag har kört nån gammal Panther en gång, och vad jag kan minnas gick det fort. :)
 

johel

Aktiv medlem
14 jan 2007
64
0
6
Sandviken
Jag hadde en aktiv panther lång en 86a imånga år! många många mils plågande men 503an sa aldrig upp går mycket bra vför att vara en arbetsskoter gjorde cirka 100km/h hög och låg växel samt back dessutom hadde den elstart och hand och tummvärme! Tung som en elefant om man körde fast idjup snön så släpp aldrig gasen om det börjar gå tungt för då sitter du där du sitter kan jag säga!
 

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
panthern brukar gå bra drar inte så farligt med bensin och tar sig finfint i lössnö men brukar skära ner när den är så kantig där fram men annars en trevlig skoter :)
 

AKTIV PANTHER LÅNG

Aktiv medlem
9 mar 2007
58
0
1
ö-vik
det är den bästa skoter du kan ha :D startar jämt du kan plåga 503 hur mycke du vill den slutar aldrig :D jag har en själv som vi har haft sen den var ny , å nu har jag fått den av pappa :p å han säger att så länge han har haft den så har det inte varit nå fel på den , å de går inte å köra fast me den om man kan köra de :D å bra å dra med , å leka i djup snööö , jag vet ingen bätre 80 talare i snö i alla fall :D
 

Arctic530

Medlem
16 okt 2007
36
0
1
Vilhelmina
Gamm pantern går ju riktigt bra i lössnön för att vara en så pass gammal skoter. Rotax 503 är en av skotervärldens mest pålitliga och hållbara motorer. En bra andra skoter...
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Det fanns ju även en Panther Sport, en kortbandare...kanske inte omöjligt att den hade en vassare 503? Vet dock inte...
Har för mig de hade nån sorts samarbete med Arctic Cat när det gällde Panthern...kan ha varit så att de köpte in skotrarna från AC men bestyckade dem med Rotax istf. Spirit/Suzuki...?
 

RYZ

Välkänd medlem
23 jan 2007
150
0
6
Indal
En grym snöskoter för att vara en 70 talare!! !

Kanske litetung, men annars rätt bra. kammarna skulle kunna vara lite längre.!!!

Man kan ju göra om utblåset för att få lite mer effekt! Ett tips från en gammal AKTIV ägare.