Motor blir varm skidoo Mach z -93

divine79

Medlem
7 dec 2008
10
0
1
Mora
va kan de va för fel om motorn går varm , värmemätaren går upp precis till rött. kanske lite över i mellan åt. spelar ingen roll om jaga åker ute i djupsnö så den får tillräckligt med kylning, så går den ändå inte ner i temp.
Som jag fattar de så ska visaren på mätaren gå upp lite över halva som mest och normalt ligga på mitten.
Det heller inge läckare nånstans..

Är de termostatfel eller skit i kylsystemet ? eller några andra förslag?

:mad:

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Precis samma fel som på min lynx cobra racing. :/ Har inte kunnat fått till det än. Men jag tömde kylsystemet med tryckluft och bytte slangklämmor, och fyllde på. men nu är det nog Packningen för att körde varm så mycket

divine79

Medlem
7 dec 2008
10
0
1
Mora
Precis samma fel som på min lynx cobra racing. :/ Har inte kunnat fått till det än. Men jag tömde kylsystemet med tryckluft och bytte slangklämmor, och fyllde på. men nu är det nog Packningen för att körde varm så mycket
misstänkter som sagt de är nå skit i systemet.. ska pröva och tömma skiten... tacksam för fler förslag :)

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
En bekant till mig köpte en Mach Z -94 ny och fick ett servicemeddelande om att det skulle tas bort en skiljevägg(ar) i toppen för bättre kylning. Alla -93 fick utbytt till -94:ans motor så det är väl den du har kanske. Har den alltid gått varm?