Mest meingslösa prylen man kan köpa till skotern

meningslösaste prylen du kan köpa skotern?

• Totalt antal som röstat
    280
D

Deleted member 9532

Grillis, jag tycker faktiskt du ska lugna ner dig lite. All får ju ha sin åsikt och även om RilleJ endast är 14 och gillar Slutburkar kan man väl inte trycka ner honom för det. De flesta 14-åringar skulle nog vilja ha en skoter som vrålar som ett monster och drar till sig hela landets ögon, men han växer säkert ifrån det nån gång, men eftersom det är så han tycker nu, låt honom tycka det...

B

Biosteel

Grillis, jag tycker faktiskt du ska lugna ner dig lite. All får ju ha sin åsikt och även om RilleJ endast är 14 och gillar Slutburkar kan man väl inte trycka ner honom för det. De flesta 14-åringar skulle nog vilja ha en skoter som vrålar som ett monster och drar till sig hela landets ögon, men han växer säkert ifrån det nån gång, men eftersom det är så han tycker nu, låt honom tycka det...

men efetrsom han nu är 14 år så får han ju inte ens köra skoter lagligt förutom på inhägnat område. känns som konstigt då :)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
OK.

Det finns en onödig pryl till skotrar...

Jag ger mig..

Oljudsburkar!

Hate it!!!

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Tyvärr så fick han inte det han förtjänade men han sket i byxorna iaf :bootyshake::laugh:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Mmm och du har alla tänder hela? Jag undrar om inte jag hade slagit dej till varmare breddgrader:mad:
Tycker att man ska få göra som man vill bara man har hjärnan med sej, finns inga onödiga prylar... Alltid nån som har användning för dom:beer:
hade du kunnat stått öga mot öga och gett mig en förbannat bra anledning till att någon idiot överhuvetaget får köpa slutburk så hade du fått ett frislag.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Ungar....

När dom fick cykel så satte dom papper i hjulet eller köpte något elektriskt som brummar... När dom får moped så åker insatsen ut ur ljuddämparn så det ska låta som en motorcykel.. Och när dom får en gammal slutkörd phazer så ska den låta som ett vrålåk!

Och när dom växer upp så köper dom en riktig maskin istället..

Så det är upp till oss föräldrar att se till att ungarna sköter sig. Men alla "ungar" över 20 som inte vuxit upp får väl polisen ta hand om tills dom vuxit till sig.

Last edited:

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Visa inlägg Någon som har bromsdiagram med och utan levaomburk?
Kan vara kul att se..
Har inget diagram, men har hört (notera HÖRT), att det bromsades en 600 sdi motor från en rev med "Levaombruk" och med originalburken.
MED OLJUDSBURK - 108 hästar
MED ORIGINALBURK - 118 hästar

Nått i den stilen var det, minns inte rikigt. Men den burken tog 7-10 hästar och jag har för mig att det var någon speedtech eller liknande.
Men minns som sagt inte rikigt, inga fakta att lita på iaf.

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Har inget diagram, men har hört (notera HÖRT), att det bromsades en 600 sdi motor från en rev med "Levaombruk" och med originalburken.
MED OLJUDSBURK - 108 hästar
MED ORIGINALBURK - 118 hästar

Nått i den stilen var det, minns inte rikigt. Men den burken tog 7-10 hästar och jag har för mig att det var någon speedtech eller liknande.
Men minns som sagt inte rikigt, inga fakta att lita på iaf.
Jo jag läste någonstans här på forumet att dom hade bänkat en zr(?) först utan speedtechburk och sedan med burk , och då skiljde det 11 hk tror jag det var .

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Hur gick det till att jag fick massa påhopp!? Nått jag missat ? :hmmmm:
Men det är ju bra att alla nu vet precis allt om mig och mitt liv.
För jag är 14 och kör med oljudsburk, liksom min far! :cool:

Nä, jag är varken för eller emot. mest emot tror jag.

Förstår att folk vill ha det, men förstår inte att dom inte förstår att dom förstör för alla oss andra, och dom själva genom att få promenerare mm att ogilla skoterfolket, för dom drar alla över en kam.

Edit: Nu fattar jag att ingen öht fattade att mitt första inlägg inte var på fullaste allvar.
Tycker att man kan gissa det, och om inte på det inlägget så iaf på mitt andra. :S
Men jag ska tänka på det tills vidare, att sarkasm inte funkar det minnsta på nätet. :)

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
39
Luleå
Ja det här var nog det mest patetiska jag någonsin läst, låter som att detta forum är till för griniga människor som inte fått uppmärksamhet när dom var liten... Stör det er så oerhört mycket att en del med en äldre skoter gör någonting (läs slutburk) för att den ska bli lite roligare, tycker det är enbart pinsamt med vuxna männioskor som sitter och klankar ner på dom yngre som håller liv i skoterkörningen... Mvh

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
först och främst Rillej väx upp vet ja innan du börjar snacka, du har väl en burk på din för att du din oo upp vuxna pappa har en?
sen sallex det du snackar om att det inte finns pipor som låter mindre än än burkar då vet inte jag vars du varit under 2000 - talet det finns bland annat psi silence pipe där har du en som låter mindre än visa skotrar som har slutburk. men menar bara att du kan ju inte jämnföra din et 340 med en hem gjord burk mot en ski-doo 800 med pipor eller har jag fel det funkar inte riktigt?

vill bara säga till alla er med era slutburkar att okej om ni kommer med 200 hk och det låter mycke, men när man sitter på en sjö och det börjar bara vråla bakom nästa krök tänker man som *****r där kommer den en med mycke och köra sen kommer det fram nån slö ***** 600 eller nå känns som en riktigt skämt i mitt tycke.

är det för lite i din skoter att köra med så bytt istället skoter för att lura dig själv med nån burk jävel på skotern.
Så du menar att personer under säg 18 år inte har någon rätt att uttrycka sig? Jag ogillar "fjortisslutburkar" nästan lika mycket som jag ogillar japsdämpare på Volvos och BMWs men vafan blir du såpass förbannad enbart för att hans åsikt skiljer sig från din? Han är 14, det är nästan obligatoriskt att han ska ha den åsikten så att be honom att växa upp är nästan ännu mer omoget... Hade han varit otrevlig på något sätt ok men han verkar ju kunna framhäva sig bättre än vissa...

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
hade du kunnat stått öga mot öga och gett mig en förbannat bra anledning till att någon idiot överhuvetaget får köpa slutburk så hade du fått ett frislag.
Varför ska jag behöva förklara nåt för dej om du pillar på mina saker?
Jag gillar allt som låter, är jag en fjortis för de? Sköt er själva!

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Jahapps, vilka diskutioner.... så här tycker jag! En slutburk kan låta jävligt gött, men också låta aldelles för högt. själva ljudet får ju skotern att låta vassare tycker då jag iaf. Jag har ingen burk på min skoter heller ingen effekt pipa då jag åker 500cc..Men som jag tycker så är det onödigt med slutburk,det låter gott. Men stör så många inom området man åker på...och jag är också en utav dom som tror lite på det där att folk som åker med slutburkar kommer att förstöra för oss andra, då folk kommer att lessna till slut och i värsta fall förbjuda skoteråkningen på flera ställen, kanske helt med en ***** otur.

D

Deleted member 6797

jag har inget emot oljudsburkar men ja skulle inte vilja ha en för ja tycker det är härligare om de är tyst

men slp pipa skulle ja kunna ha för dom lever inte om

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Varför ska jag behöva förklara nåt för dej om du pillar på mina saker?
Jag gillar allt som låter, är jag en fjortis för de? Sköt er själva!
det är sådana som du som gör att annat folk ogillar skoteråkare. Och ja, tycker du seriöst att det är "Häfftigt" med slutburk så ja, då är du en stor mega fjortis.