Skotermotor på en gocart bygge ?

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
Håller på att bygga en gocart som ett amatörbygge och funderade på vad man skulle kunna ha för skotermotor på denna ?

Men vad vågar man satsa på ?

Var läänge sen jag satt på skoter men avverkat ett par hojbyggen med stressfläkt..:):rock:

tips tack om ngn har..
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
finns väll en gocart med en r1 motor?borde väll vara enklare med en motorcykelmotor?
 
B

Biosteel

F7 ans kraft räcker. du får loss en komplett motor för 10-12 tusen :)
 
B

Biosteel

oj du bor i sthlm. det är bara att googla på en skoterskrot från storuman eller umeå så skickar dom grejjerna för en billig peng med bussgods :) har för mig att det ligger en F7 motor på blocket för 12 om den inte e borttagen ? :)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
mjaee testat med " Växelmotor " och skulle gärna slippa växla och bara gasa..:)

men blir ju 500% mer jobb.
först ska du dit med motor.sen variatorer och ett kedjehus.och från kedjehuset ska du ha en kedja till bakaxeln antar jag.

blir ett ***** långt bygga måste jag säga.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
men blir ju 500% mer jobb.
först ska du dit med motor.sen variatorer och ett kedjehus.och från kedjehuset ska du ha en kedja till bakaxeln antar jag.
Nej, först och främst så har ingen sagt något om kedjehus, i f7:an sitter ju diamonddrive så det ska inte vara svårigheter. Kedjehuset är inte nödvändigt, ta bara en titt på cmx.

Vad TS ska oroa sig för är bromsar. Sjukt mycket effekt i det här bygget så du ska kunna stanna.
 

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
för de första kommer nog variatorn ta i backan åå för de andra så blir de helt fel utväxling kommer att gå tungt att komma igång
 

jonssonn

Medlem
31 dec 2008
14
1
1
sundsvall
har en gocart med en fläktkyld 440 motor, och den går så att de räcker till att bli över kan jag lova ! har kedjehuset och allting, var inga större problem att sätta dit.:beer:
 
Reactions: Freppen