Övertyga polarn!

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Behöver hjälp, polarn åker på en 97as ski doo mxz x 440 som e totalt slut, Krockad flertalet gånger man han tar pengat istället för att fixa skiten. iaf vi alla tjatar på han att han måste köpa ny så han får uppleva de roliga med skoter då han köpte denna för 6-7 år sen å inte haft nån annan just.

Han är sugen på en rev de har han alltid varit men han e lite ekonomisk av sig fast pengar finns. så en mxz som kom 00 eller när de den nyare chassit kom ligger bra i kurs osv men hur fasen ska ja övertyga han om att han måste byta?

De enda han säger är att de inte är nå fel på hans å den ser bra ut osv, all plast e sprucken, den e sne så ljuddämparn smälter baljan å huv, trailing armarna e lagad här å där osv osv.
hade de varit en klenod säger ja inget men denna.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Fan hade ju svarat, skumt. Polarn e inte nöjd, då han jämnt gnäller på den, han vill ha ny, kollar på nya skotrar hela tiden men han kommer aldrig till skott vart på väg några gånger men då har dom försvunnit, grejen att han säger att han e nöjd tror ja (vi) e att den skotern e betald osv å så risig så han får inget för den, medans om han köper en ny så blir de genast en massa pengar, dock som han har. Så ja vet itne om de e för att den kostar mer än vad de ger pga vintrarna.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Läs igen! Han har pengar å allt men han kommer inte till skott.
Men tyvärr så kommer vi ingenstans så moderator kan slänga tråden.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
är han nöjd med sin gamla risiga skoter så låt han vara det, jag var svinigt nöjd med min förra skoter "betongpolarisen från tidigt 70tal" (risig indy storm -95) och nu är jag mindre nöjd med min pedantskötta och gubbkörda sks 800 -03..

Nytt är inte alltid bäst

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sätt honom på en ny skoter i en dag så att han får känna på skillnaden och därigenom få ökad motivation att byta maskin.