700ves stannar och dör efterr en stund, läs mera

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
det började idag med att den la av i fullgas i djupsnön. missade till och dog. hittade inget fel och efter ens tund startade den och vi fick upp den på vägen men den gick dåligt och missade. sen stannade den igen. sen när den stannar så går det inte ut nån ström till tändspolen från cdi boxen men efter en liten stund startar skiten igen för att sedan gå bra och sedan missa nån gång och sen bli stendöd. men väntar man bara nån minut blir det liv i fanstyget igen. bränsle får den och stiften är hela men som sagt strömmen till tändspolen försvinner i och med att skotern lägger av, för att sedan komma tilbaks igen efter en stund..

nån som har nåt tips?

mvh

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
vill tillägga att jag dragit ur jordkabeln till cdi boxen som dödar strömmen till tändspolen så det inte finns risk att nån dödare ligger på osv..

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
bestyckning std stift ser lite fetkörda ut och standardpipa. felet verkar ej bränslerelaterat då strömmen till t-spole försvinner när den dör. strömmen kommer från cdi boxen och går direkt till spolen.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Troligen är CDI:n deffekt.
ok, ja jag funderar på den med. jag har 440 tändsystemet som jag kan häkta på och prova, men vet nån vilket läge jag ska ha tändställaren på för att inte elda upp kolvar?

kan ju vara bra att veta då jag läst att flera här på forumet kör med 440 tändning på sina större motorer.

vilket läge är "helt safe"

tempgivaren på avgasröret då? monteras den på med för att tändningen ska justeras som den ska genom tempen på pipan?

Last edited: