Bättre beg skoter skidoo eller arctic cat?

Dejdor

Medlem
7 mar 2007
6
0
1
Jag hade tänkt köpa mig en ny skoter på mellan 40k och 60k och vill ha en hybrid eller mountain maskin hadde funderat på en skidoo renegade/summit 600 eller en mountain cat 600. Vilken skoter är bättre eller finns det något annat som rekomenderas?

R

Robin

för 60 kanske du får en rev renegade då hade jag klart valt den, eller om du vill ha en renodlad mountain maskin är kanske AC att föredra.

mvh/Robin

Dejdor

Medlem
7 mar 2007
6
0
1
Hadde tänkt mig en hybrid då det börjar bli mindre å mindre snö. Tyvärr så har arctic ingen riktig hybrid bland dom äldere modellerna därför funderar jag på en arctic mountain

Dejdor

Medlem
7 mar 2007
6
0
1
MM är triple motorer och dom yamha triplar jag kört har inte vart något vidare. men det är klart har aldrig prövat en MM så om man kan kanske man ska pröva en och se hur den gå.

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Köpte en MM nu här i vår och jag är verkligen störtnöjd med den!
Hade en arctic m5 tidigare som inte tog sig alls lika bra :(
M5an var mkt smidigare, men den hade inte alls samma klipp i motorn och god framkomlighet som Mountain Maxen har..
Dessutom är den grymt bränslesnål!
2,2liter/milen med kälke, ospårat!

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Vad konstigt att inte M5:an hade samma klipp i motorn som en MM, skiljer väl bara 40 hk eller nåt.
Har en Mountain cat 800 och kan rekommendera en sån. Sägs väl vara bland de bästa motorerna arctic har byggt.

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Visst, men det skiljer säkert lika mkt i vikt!
Å med tanke på att det är fyra år maskinerna imellan borde det egentligen vara rätt så likvärdiga maskiner förutom det faktum att m5(f)an har drygt 10mm mindre kammar.
om mattorna vore likvärdiga är jag övertygad om att resultatet inte hade blivit detsamma och att m5an faktiskt hade kunnat vara lite mer än "bara" en pudermaskin.
men i dagsläget räcker den som sagt inte riktigt till i branterna! :(
I övrigt smidigaste och trevligaste skotern jag kört, å jag är gode svårflörtad ;)