Det låter bra!! Du får gärna säga att det är Boost III Bottlar du ska köra:becky:
Jag kan bara säga att på dom motorer jag kört mina helt separata bottlar så ger det rätt mycket effekt i botten/mellanregg och snorfin tomg. I bromsbänk kan en bra uträknad flaska eller slangbottel ge 10hk i ett kort varvtal eller rättare sagt ta bort stupningar som omvandlas till effekt.
Våra thundercatter går bet bättre i från tomg till säkert 6500v med separata bottlar men då har jag tunat in volymen på dom så dom hänger med högre upp i registret. det går bygga enbart för max botteneffekt åxå för där nere på låga varv hinner dom med bäst och ger ifrån sig bäst effekt.
Vanliga köpes gemensamma slangbottlar som säljs och monteras org på dom flesta maskiner funkar ju också ,,men separata funkar ännu bättre vill jag påstå ,,det enda problemet är plattsbristen på vissa maskiner med separata Bottlar.
Nu för i år har jag byggt om anslutningen för bottlarna så dom lutar ca 45grader bakåt för att få ännu bättre riktverkan på pullserna och hoppas då på ännu bättre effektivitet. Vi har även maxat själva anslutningsrörets grovlek för då hänger dom med ännu längre upp i varv.
Man ska helt klart köra Boostbottlar för dom förenklar bestyckningen avsevärt och minskar soppaförbrukningen
Ju mer felbestyckad maskin man har dessto mer kommer man känna av Boostbottlar för dom reder ut pillsnerbestyckat och behöver därför ingen ombestyckning vid montage. Det bästa med Bottlarna (mina ivf) är den rena snabba responcen man får vid pullsgasning i djup snö eller trång ledåka,,,PÅ/av förbättras avsevärt tycker jag och dom som provat.
Någon borde göra en direkt jämförelse på samma maskin mellan org Boostbottlar och mina separata för att säkert veta om det är värt byta ut sina befintliga.
Jag är ju en aning jävig :biggrin1: