tanken är följande: 440 driftsäkerhet = ingen alls
550 fläkt, bättre driftsäkerhet, slipper glykol, slipper kylare samt minskar risken att köra ihjäl sig avsevärt att det blir lite klen motor kanske uppvägs av körbarheten? det ska sitta lilla racetanken på med
mvh
varför skulle man ha 2 cylinderfotspackningar? :hmmmm:där har du lite fel.. du kan göra om 440motorn så att den blir mer driftsäker, så som sätta dubbla cylinderfotspackningar och sätta PRO XR 600 nålen i förgasarna så blir den betydligt driftsäkrare...
en polare har gjort så med sin och den har snurrat 400mil nu och kollade till den i veckan och ingen antydning på att kolven behövet bytas..
om du är intresserad av en 440motor så har ja en på lager som är riktigt fräsch=)
Har även lilla till IQ om de är intressant
såg ganska kul ut, såg inte ut att vara den slöaste maskinen :dTycker det går ganska bra att leka med en lätt 550 fläktis.
som koffe säger... man får lägre komp och de resulterar mindre slit på kolv/ringar och motorn blir helt enkelt mer drift säker.då de är dessa delar som brukar gå sönder ifall ngt går söndervarför skulle man ha 2 cylinderfotspackningar? :hmmmm: