Byta bort edge:n

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har funderingar på att byta bort edge:n mot en snopro 440 av nyare modell..
Nån som ägt/äger en sådan som har lite att berätta om den skotern..Hur den funkar i pudret m.m

Sen även hur driftsäker den är.. Vill inte spendera mer tid i garaget än i pudret! jag är inte en som som hoppar 25m, utan det blir något småhopp och lite puder och ledkörning...

Vill ha en skoter som är accsnabb, och har bra framkomlighet i puder, samt ska vara lätt..Tycker att edge:n är accsnabb men sen är det bara godkänt på det andra!

Tack på förhand

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
440'n kommer verkligen få göra rätt för sig om du har tänkt använda den till puderkörning.

Enda chansen att få bra flyt med den i pudret är helt enkelt att hålla stumt, för annars händer inte ett piss.
Vilket sliter riktigt hårt på grejorna.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
ägde en 03 44 och va mer skruvtid än körtid
är väl knappast nån skillnad i att det är en -05 jag kikat på?

Är ute efter en del av snopro:ns egenskaper men samtidigt vill jag ha motorstyrkan som jag har i edge:n..Samt att jag inte behöver skruva med den lika mycket

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag funderar på att byta in min Prox mot en shift 600 med minst 38 matta nästa år,testade en å den kändes riktigt lätt å lek vänlig.
Har också sneglat lite på en sådan : ) Ligger riktigt bra till i pris, samt att dem går bra.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
är väl knappast nån skillnad i att det är en -05 jag kikat på?

Är ute efter en del av snopro:ns egenskaper men samtidigt vill jag ha motorstyrkan som jag har i edge:n..Samt att jag inte behöver skruva med den lika mycket
då är väl ett motorbyte i snopron aktuellt?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag har ägt många SnoPro's! Den första jag ägde var en -02a och det var den första modellen med det utséendet. Jag var ganska nöjd men det jag var missnöjd med var körställningen. -02an hade en extra kylare längre bak jämtemot -03an som inte hade någon där. Om det är denna modell du funderar över så tycker jag inte att du ska byta. Efter att jag sålde -02an så köpte jag senare en -04a och det var en kanon skoter!! Köp en -05a eller uppåt då -04an hade några barnsjukdommar. En perfekt skoter är en Snopro 440 -05 till -07 med en F7 motor.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag har ägt många SnoPro's! Den första jag ägde var en -02a och det var den första modellen med det utséendet. Jag var ganska nöjd men det jag var missnöjd med var körställningen. -02an hade en extra kylare längre bak jämtemot -03an som inte hade någon där. Om det är denna modell du funderar över så tycker jag inte att du ska byta. Efter att jag sålde -02an så köpte jag senare en -04a och det var en kanon skoter!! Köp en -05a eller uppåt då -04an hade några barnsjukdommar. En perfekt skoter är en Snopro 440 -05 till -07 med en F7 motor.
Den jag kikat är faktiskt en -05.. Att byta motor kommer nog inte hända, om jag inte hittar nån till bra pris och övertalar nån kompis som kan skruva att fixa det åt mej...

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
440-maskiner är fruktansvärt roliga, men man måste vara beredd på lite skruvning.
Man får vara hur märkestrogen och blåögd man vill, men en motor med den trimningsgraden och de varven som den utsätts för behöver kärlek.. Så är det bara! :)

Men som sagt, lätta maskiner, som lyder minsta vink och så länge man har fart och varv går dom bra i "puder" också :)