Det bästa du kan göra är att fortsätta med dina planer och byta, det blir en helt ny skoter...
I min mening finns ingen orsak att begränsa sig till SC-10 när man gör nått sånt här, kör själv med SC-4 från Renegade X -07 i min Mach Z -96 och det funkar kanon trots att SC-4:an är sk rider forward, bara att justera dämparna och stoppa i kraftigare bakfjädrar. Supernöjd med fjädringsväg och prestanda kan jag tala om... dock fick jag lov att flytta både främre och bakre boggieinfästningarna för att få alla mått rätt.
Betr SC-10 så tror jag att många verkar återanvända främre boggiefästet och bara flytta det bakre, kolla på dootalk.com, annars gäller generellt att man ser till att ta alla relevanta mått från donatorskotern då det är viktigt att det blir rätt (dvs spara pilsnern tills alla nya hål är borrade). I princip så ska du fixa så att geometrin hos drivaxel, främre och bakre boggie fäste blir precis som på donator skotern + ev egenutlistad önskad geometriändring, dvs man "tippar" skotern över leden vid skidorna tills man får in boggien mot drivaxeln på ett sådant sätt att skenorna är plana mot verkstadsgolvet och att måtten är uppfyllda (not att måtten mellan boggieaxlarnas fästen inte alltid är samma som om du skulle mäta på en lös boggie, ofta behöver man spännaihop den lite vid montering). Om skenorna bara tar i golvet framtil så blir skidtrycket lägre och tvärtom om dom bara tar i golvet baktil. Om du planerar att även höja fram senare så kan du montera med lite "framkontakt" för att dra in det med balansremmarna (förlora fjädringsväg) tills det blir dax m framhöjningen och utsläppande av remmarna igen. En annan grej att tänka på är att när man gör detta så ska man se till att i möjligaste mån inte öka avståndet mellan matta och kylare allt för vidlyftigt så att det inte blir kokningsproblem, i mittfall så ökade jag avståndet med kanske 2-3 cm och skotern gick ca 15 grader C varmare (köttermometer i expansionskärlet)! Även därav nyttan med att även höja fram.
Slutligen så gäller att när man nitar fast fästena i nya possitioner så anv INTE alu nit utan popnit av stål eller rostfritt (själv kör jag högkvalitet rostfritt, vill ju inte att dom ska rosta bort ;-) )
Lycka till