crossfire 8 -10

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
har ett par frågor om CF 8 2010an

kanske ba ja som e blind men hur ändrar man ski stance? alltså bredden mellan skidorna.
samt det står sno pro i ägarbeviset men LE i ett annat papper.
är det samma skoter eller vad gäller? och är det skillnad så vad är skillnaden?

skotern är helt orginal nu, är det något jag borde tänka över att köpa och byta ut?

samt det står att arctic cat rekomenderar 98oktan, jag kommer ju naturligtvis tanka detta, men om det inte finns 98 då jag ska tanka kan det hända något då med motorn eller märker insprutningen lr typ knacksensorn av detta och justerar tändningen/ mappningen för detta?

Last edited:

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Du flyttar distanserna som sitter på axeln som går genom skidorna. Det finns två stycken. Vill du ha på smalaste, så sätter du båda ytterst. Vill du ha mellersta, så sätter du en på varje sida, och vill du ha bredaste, sätter då båda innerst.

CF8:an mår bäst av 98... Blanda, om det absolut inte går tanka 98 funkar, men endast 95 gick inte min som den skulle på. Fick felkoder i displayen ibland.

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
samt det står sno pro i ägarbeviset men LE i ett annat papper.
är det samma skoter eller vad gäller? och är det skillnad så vad är skillnaden?

skotern är helt orginal nu, är det något jag borde tänka över att köpa och byta ut?
Sno Pro heter dom som har justerbar styrhöjare m.m. Tror det bara togs in Sno Pro´s i Sverige -10?
LE=Limited Edition=Svart -10

Jag tycker du ska byta ut skidorna och mattan,gör skotern 400% roligare.
Ett HD bukskydd är också att rekommendera.
Sen finns det ju en uppsjö av tillbehör till den så det är väl vad du själv tycker du behöver?
Mvh

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
Nu när jag tog ut skotern från garaget så är boggien mycket mycket mjukare än när jag köpte den. Har kollat trycket i dämparna och det stämmer. Vad har hänt?

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Är det samma tryck i dämparna som när du ställde bort den inbillar du dig bara. Inte "mattas" fjädrarna över en sommar :)

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
det har gått två veckor :p och det är samma tryck som det ska vara, 140 psi bak och 65 psi fram. Blev riktigt konfunderad. Nu går det inte backa utan att stänkan slits in under mattan

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
Glömde skriva det är Fox float alla utom främre boggie dämpare. När jag köpte den så gick det knappt att trycka ner skotern bak