Dreva ner Renegade 600x -07

calles

Medlem
1 feb 2010
12
0
1
Hej!

Har en Renegade 600x -07 som jag ska dreva ner två kugg. När jag jag hade bytt drev och skulle sätta tillbaka kedjan märkte jag att den var för lång!
Det jag undrar är om man kan korta av kedjan eller måste man köpa en ny? Någon med erfarenhet av att dreva ner en Renegade 600 -07 som vet hur många länkar den eventuellt nya kedjan ska vara?
Kan även tillägga att jag har en 44as matta och många råder en att dreva ner skotern efter att ha bytt matta, ger det stor skillnad?

Tacksam för svar!

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Jag kortade min kedja,och det har fungerat bra. Men om du känner dig det minsta osäker på hur du ska göra så köp en ny istället.

calles

Medlem
1 feb 2010
12
0
1
Jag kortade min kedja,och det har fungerat bra. Men om du känner dig det minsta osäker på hur du ska göra så köp en ny istället.
Okej! Jag tror att jag gör ett försök! Hur tog du dig till hands och hur många länkar kortade du av kedjan med?

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Tips OM du ska korta kedjan och inte gjort det förut så ta med det till någon som KAN och har gjort det förut så kan han kolla så att det blivit riktigt gjort,är som tidigare sagt väldigt lätt att man missar nåt eller inte gör riktigtriktigt rätt och då blir det dyrare än man tänkt sig

calles

Medlem
1 feb 2010
12
0
1
Okej, tack för alla svar! Blir en länk bra att korta av när man drevar ner två kugg?