E-tec xp eller re

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Är lite kluven på om man ska köpa en skidoo xp e-tec eller en lynx re e-tec -09.
Undrar om det är någon som kan tippsa mig om för och nackdelar om dessa maskiner.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Börjar med att säga oavsett vilken du väljer kommer du att bli nöjd...
Slår dock ett litet slag för lynxen som har pps-boggin och lite bättre dämpare direkt från fabrik, annars små marginella skilnader mellan dessa 2 skotrar. Prova åk till åf klämma, provsitt osv... så får du dig en uppfattning. Sedan är det bara handla :becky:

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Är det nyköp?
Köper du en Lynx så får du 38mm kammar, 32mm på ski-doo..fast en 44 åker ju oftast på efter ett tag ändå verkar det som.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tänk på att dessa maskiner käkar nått djävulskt med v-rem !! precis som alla andra ski-doo/lynx skotrar gör ! men annars så är det grymma maskiner ! Men setill att ha med dig 2-3 variator remmar om du ska åka längre än 15-20 mil !!!!

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Tänk på att dessa maskiner käkar nått djävulskt med v-rem !! precis som alla andra ski-doo/lynx skotrar gör ! men annars så är det grymma maskiner ! Men setill att ha med dig 2-3 variator remmar om du ska åka längre än 15-20 mil !!!!
Visst, dom är inte så snälla på remmarna, men riktigt sådär illa är det ju faktiskt inte. Och största problemen har ju varit på 800-maskiner verkar det som.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
600an tar nästan inga remmar alls!
Min har gått 75 mil och remmen ser som ny ut.
Då är det med 44as matta UTAN nerdrevning.

K

kenth

Vad är det för snack? Jag hade min originalrem på i över 300 mil och då gick den av på en is med stöp och jag åkte full spätta=147km/tim och då släppte övre skiktet på remen så halva var kvar så jag klarade att ta mig i land och hela vägen hem(2km). Äter remmar? Köp en e-tec så behöver du inte tanka så ofta och jävligt sällan byta rem dessutom väger den inte bly som en Yamaha!!!

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jag kom 60 mil på min första rem... hoppas på +100mil med nya remmen (377) samt neddrevat.

300 mil låter smått otroligt, men kanske Ski-Doon är snällare än lynxen, eller så är det förarrelaterat... ingen vet.

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Provkörde en X-trim och en Renegade för nån vecka sen och i stort sett så är ju skotrarna väldigt lika. Dock så upplevde jag sittställningen bättre på Renegaden. Jag slog i knäna hela tiden på X-trimmen. Vet inte om sittställingnen är identisk på RE:n men för min del så talar det för en Renegade.