Edge 600 -02 startar men inget mer

Klisster

Medlem
19 dec 2008
34
0
1
Burträsk
Var ute och körde med polaren då skotern började gå dåligt och sedan dog, startade upp den och körde ca 50 meter då hände samma sak igen. Efter det lät vi den kallna ett tag. sen provade vi starta den och då gick den i ca 2 sekunder sen dog den. Uptäckte samtidigt att det hade försvunnit kylarvätska och det var nästan slut. Det är inget vatten i buken och slangarna verkar hela. Vad är felet?

R

Robin

Drar in glykol i motor? Ryker skotern ovanligt mkt när den väl startar?

Klisster

Medlem
19 dec 2008
34
0
1
Burträsk
Nej inte mer än vanligt... det var i och för sig skare så det kan ha varit att den rent av blev för varm men då borde den väl starta då den blir kall igen?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Den borde åtmindstone vara för överhettning.

Vitt ska det ryka om den trycket in vatten i motorn.

Har du kollat något på skotern än?

Klisster

Medlem
19 dec 2008
34
0
1
Burträsk
nej den ryker inte vitt också har jag kollat stiften. Nu startar den då inte heller, ger något livstecken då och då...

Klisster

Medlem
19 dec 2008
34
0
1
Burträsk
Jo har kollat allt detta nu är det nya förutsättningar, tankade i den så jag har ca 3/4 tank (hade 1/4 tank) Då fick jag igång den, gick rellativt bra i ca en minut sen dog den och då var det samma visa igen (startar och dör och går på två cylindrar ibland och ibland på en) och varför den läckte vatten var för att locket var trasigt så då var det ur världen...

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Vad kom du fram till av din kontroll?
Tycker det låter som att din tändning inte är riktigt rätt.