EXT 550 efi går fett?

Catwalk

Medlem
11 nov 2009
28
0
1
Har en Arctic cat Ext 550 efi -93 som går lite dåligt...

Det är så att när man kör i puder så böar den, men icke utanför. Men om man kommer med fart ut i pudret å håller stum gas så böar den inte men när man släpper å gasar på nytt så böar den.

Jag har rensat luftburuken som var FULL av skit:suspicious: och efter det gick den 10 gånger bättre men den böar ändå. Vet någon vad det kan vara för fel :)?

Ps. har bytt variator till en 9 bultad som suttit på en 600 dock tror jag inte de är de, för de känns inte som de.

Tacksam för svar :)

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
jag menar bara att det kan ju vara nått liknande om det är samma problem på någon annan skoter med insprutning. Om det nu inte finns någon som kan svara bättre på din fråga.

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Med tanke på att du skriver att den går bra när nu håller stumt så tycker jag su bör kolla över variatorerna. När du släpper gasen och ska ge på igen behöver variatornerna växla ner lite för att ge motorn bättre möjlighet att få upp varvet igen till de områden du har bättre vrid. Denna uppgift är sekundärvariatorn så kolla över slitdelarna i denna.

lordenhl

Medlem
6 jan 2010
26
0
1
Sörberge
Min bööööar..Gått upp till 4000 varv men inte över..Slått av å på tändning under färd å då händere saker men bara i en hundra meter.. Blåste ur spridare å då vart de liiiite bättre..Men så koppla ja ur trottelgivaren..Går riktigt bra..Inte lika snabb i responsen men hittat felet..Så ny trottelgivare ska ja hitta till nästa vinter =)