Fästa Drag Samt Dålig Ork I Skotern Rmk 700 -06

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjena

Börjar med problemet med att fästa draget

Köpte ett begat som ser ut som såhär (bilden tagen då den satt på föregående ägares skoter)

Problemet är att jag inte har den lilla fästplattan som är inringad på bilden, är detta möjligtvis en Polaris original del som man kan kan sticka till handlarn och hämta upp....eller?

Och om någon har bilder på under bandtunneln exakt hur draget ska sitta så skulle det vara bra, har inte provat sätta fast det än då jag är i Umeå och skotern är i Boden så jag vill gärna ha allt klart för mig så jag kan smälla på det och sticka.

Andra problemet jag fått är skotern vill på att dö av när man pressar den lite i djupsnö

Märkte först när jag var i stugan när jag klättrade rätt brant uppför i djupsnö då var det tom så att skotern började bööla, lät precis som att den inte fick nog med soppa
Nu när brorsan lånade den så vill den även på att dö bara man viker ner den i djupsnön

Någon som har förslag på detta?

D

Draken

Jag har exakt samma drag på min och invändigt i tunneln sitter det en plåt på varje sida som är cirkus 40cm lång som är nitad i chassit och sen sticker det ner två "öron" längst bak där dom två inringade bultarna fästes.

I och med att bågen är ihålig så bör du nog fixa en sån större bricka eller göra en egen av ett plattjärn,för om du sätter små brickor och drar åt så plattar du nog till bågen.

Hittade en bild,men detta är en kort maskin och har mycket kortare plåtar på insidan,men du ser ju på ett ungefär..

Attachments