Hej!
Jag skulle vilja ha lite råd angående förgasarnål och säte
Skotern är en Summit från -95 där H.A.C är förbikopplat.
Förgasarna är Mikuni VM-38
Jag har nyligen köpt skotern och vart glad då jag såg att H.A.Cén var urkopplad, då man läst att denna inte oftas bidrar till en bra bränsle ekomnomi men...
Har upplevt att motorn vill 4-takta vid 1/4 gas eller så och för att senare gå hyfsat rent vid mera gas.
Och efter helgen skoter utflykt på ca 5mil så framkom det att skotern drog ca 5l/mil.:hmmmm2:
Tog därför i dag och öppnade förgasaren där satt det:
Nål 6DH8
Nålrör 480 P-8
Lågfartsmunstycke 45
Högfart 370
Bägge slangarna från flottörhuset (en på vardera sida öppen)
Har läst här på forumet att idealet är:
Huvudmunstycke : V=320 , H=330
Lågfartsmunstycke : 40
Nål : 6DHN44
Nål rör : 480 P-0
Det där V=320 , H=330 behövs det olika på en vätskekyld motor? I såfall varför.
Behöver jag byta nål och nålrör med, eller räcker det med munstyckena?
Jag skulle vilja ha lite råd angående förgasarnål och säte
Skotern är en Summit från -95 där H.A.C är förbikopplat.
Förgasarna är Mikuni VM-38
Jag har nyligen köpt skotern och vart glad då jag såg att H.A.Cén var urkopplad, då man läst att denna inte oftas bidrar till en bra bränsle ekomnomi men...
Har upplevt att motorn vill 4-takta vid 1/4 gas eller så och för att senare gå hyfsat rent vid mera gas.
Och efter helgen skoter utflykt på ca 5mil så framkom det att skotern drog ca 5l/mil.:hmmmm2:
Tog därför i dag och öppnade förgasaren där satt det:
Nål 6DH8
Nålrör 480 P-8
Lågfartsmunstycke 45
Högfart 370
Bägge slangarna från flottörhuset (en på vardera sida öppen)
Har läst här på forumet att idealet är:
Huvudmunstycke : V=320 , H=330
Lågfartsmunstycke : 40
Nål : 6DHN44
Nål rör : 480 P-0
Det där V=320 , H=330 behövs det olika på en vätskekyld motor? I såfall varför.
Behöver jag byta nål och nålrör med, eller räcker det med munstyckena?